Jump to content
Annons

The Anger (hindibaserad rock)


Recommended Posts

LÅTNAMN: The Anger

ARTIST/GRUPP: HMP/GHB

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: ca 5min

KOMPOSITÖR: Hobbe

PRODUCENT: Hobbe

EV. MEDVERKANDE: Gibbe på sång

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

Hej,

kommentera gärna denna låt..

Vill gärna ha synpunkter främst på mixning/mastring, men även på låtens arrangemang, upplägg, ljudbild... ja. allt..

Konstruktiv kritik är bra kritik...

MvH/Hobbe

>>>>Länk till låt: The Anger<<<<

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm... Jag kan inte riktigt säga att jag hör att låten är Hindi baserad annat att det är ett intro som låter som någon stämmer en sitarr.. Ärligt.. Låten behöver inte det introt... Den funkar ändå. Virveln är lite tunn på sina ställen. Sedan försvinner hela stereobreddden under solot... Weird. Det var det lite negativa. Jag vet att en del kommer gnälla på gitarrljudet, men det gör inte jag... Tycker det är skitfränt. Sången känns lite isolerad.. Kan det månne vara att den ligger för högt??? Jag låter det vara osagt. Har bara lyssnat en gång i hörlurar.. Annars var det en bra HR-låt.

/Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Jag kan inte riktigt säga att jag hör att låten är Hindi baserad annat att det är ett intro som låter som någon stämmer en sitarr.. Ärligt.. Låten behöver inte det introt... Den funkar ändå.

haha, det säger "frugan" med... men jag är en envis jävel:) Låtens mainriff bygger ju på det introt, men jag håller med om att den bör tas bort, eller ännu bättre: återkomma mitt i och i slutet på låten, som en röd tråd. men det är svårt att få in det.

Sången känns lite isolerad.. Kan det månne vara att den ligger för högt??? Jag låter det vara osagt. Har bara lyssnat en gång i hörlurar.. Annars var det en bra HR-låt.

Kul att du gillade låten iaf.. jag är askass på det här med att mixa/mastra, men jag lär mig nya tricks hela tiden. Sången är ju svårast att mixa... Men när jag väl hittat en bra inställnings, skall jag använda den heeela tiden:)

Ngra fler kommentarer? Alla tips & förslag välkomnas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...