Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har beslutat mig för att köpa en helt ny studio från grunden.. jag tänkte lösa finansen genom att låna av banken.

vad tror ni om den här setupen?

MAC G5, Dual 2.66 Ghz, 2 GB Ram,Harddrive: 250 GB & 500 GB

23" Cinema HD

Cubase 4

PCI CARD, Universal Audio UAD-1E EXTREME PAK

Genelec 8030 APM

RME FIREFACE 400

Mackie big knob

har jag valt rätt grejjor, något jag har glömt ? logic pro har jag redan men vill även ha cubase 4, mikrofoner och midi keyboards och sånt har jag redan. pluggar och sånt tänkte jag köpa i efterhand.

edit: lite osäker på genelec högtalarna?

Redigerat av marc
Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Allt handlar väl om pris. Jag hade valt en intel mac. Men det beror också på hur länge man har tänkt att behålla datorn.

Postat
Allt handlar väl om pris. Jag hade valt en intel mac. Men det beror också på hur länge man har tänkt att behålla datorn.

Det är ju intel på alla mackar nu för tiden. 😮 Datorn kan man ju behålla så länge man vill.

Postat

Jag hade köpt ett "Expert-Pak" och ett "Express-Pak" för det får du ju totalt $850 att köpa pluggar för på UAD-s hemsida. Sen kan du ju köpa till nån mer om du vill ha.

Så.. istället för ett UAD-1e-kort för 19'000:-.. så kostar nu två UAD-1e-kort 15'000:- (priser från thomann.de)

Mitt råd till dig. 😮

Postat
Jag hade köpt ett "Expert-Pak" och ett "Express-Pak" för det får du ju totalt $850 att köpa pluggar för på UAD-s hemsida. Sen kan du ju köpa till nån mer om du vill ha.

Så.. istället för ett UAD-1e-kort för 19'000:-.. så kostar nu två UAD-1e-kort 15'000:- (priser från thomann.de)

Mitt råd till dig. 😮

Mycket smart..

Postat

Precis, skippa Big Knob'en och köp 2 UAD istället.

Om du ändå vill ha extern volymkontroll kan du alltid gå loss på M-Patch II från SM pro audio istället, för typ en tredjedel av priset för en Big Knob.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.