Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej,

NÄgon som Àgt/Àger en novation drumstation, som kan hjÀlpa mig? Jag har en sÄdan som jag köpte beg för cirka 6 mÄnader sedan. Den har fungerat problemfritt...fram tills i dag dÄ den plötsligt slutat reagera pÄ input. Midi och fysiska knapptryckningar. Det lyser dock i displayen. Den har liksom hÀngt sig verkar det som.

Enligt Novations hemsida kan dessa slags problem bero pÄ felaktig strömadapter, men det lÄter vÀl konstigt, eller....för dÄ skulle vÀl det inte lysa nÄgra lampor eller sÄ?!? Jag ska testa att köpa en ny adapter, men tÀnkte ocksÄ höra med er om nÄgon har nÄgon ide.

Tack

Annons
Postat (redigerat)

Min Novation BassStation uppförde sig ganska sÄ mystiskt nÀr jag hade en feldimensionerad adapter till den (och adaptern brann efter ett tag, men synthen funkar tack och lov fortfarande). Men det hÀr lÄter ju som nÄt mer...

Antar att du testat att rycka ur sladden och starta om den igen...? 🙂

Edit: UpptĂ€ckte att enter-knappen fick meddelandet att gĂ„ ivĂ€g om man trycker pĂ„ den efter att ha Ă€ndrat valen för inlĂ€gg... 🙂 Det var ju inte riktigt meningen Ă€n...

Redigerat av android
Postat
Antar att du testat att rycka ur sladden och starta om den igen...?  😉

JorÄ, det var liksom det första jag testade :rolleyes: , men det förÀndrade ingenting. Fortfarande sÄ verkar den vara igÄng (det lyser i displayen etc) men den reagerar inte pÄ input. Undrar om det kan bero pÄ att jag har haft den oavbrutet i gÄng i 3-4 mÄnader utan att stÀnga av den, men det borde den palla för tycker jag.

Postat

Om nu nÄgon mot förmodan skulle vara intresserad sÄ kan jag berÀtta att jag skaffade en ny 39:30-kronors adapter, och vips sÄ fungerade det igen. SÄ den gamla adaptern mÄste plötsligt ha slutat fungera...Àven om den verkade leverera ström tillrÀckligt för att driva displayen....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.