Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan allihopa

Jag har precis handlat Guitar rigg 2 och istallerat det.

Jag får upp det och kan välja mellan alla ljuden om jag kör programmet separat, MEN när jag kör igång det med Cubase SX3 och väljer Guitar rig som insert så startar visserligen Guitar rig, men jag hör inte ljuden. Jag la "GuitarRig 2.dll" i Cubase VST lådan, och detta borde väll räcka?

Någon som har en ide?

Märkte även nu att jag faktiskt inte får in någon av de effekterna som reverb osv på "inserts". Har jag missat någon knapp?

Mycke tacksam för svar

Tim

Redigerat av castro
Annons
Postat

Är också ganska ny i detta men kom på det enkla att Guitar Rig inte är en VST (rätta mig om jag har fel) 😏

Lägg in Guitar Rig som en effekt istället så ska du se att du får ett jäkla skjuts i lurarna 😆 men passa dig när du stänger ner GR som effect. Mitt SX3 har totalchrashat (stängt ned) så kom ihåg att spara allt innan du gör det.

Postat
Är också ganska ny i detta men kom på det enkla att Guitar Rig inte är en VST (rätta mig om jag har fel) 😏

Lägg in Guitar Rig som en effekt istället så ska du se att du får ett jäkla skjuts i lurarna 😆 men passa dig när du stänger ner GR som effect. Mitt SX3 har totalchrashat (stängt ned) så kom ihåg att spara allt innan du gör det.

Det är visst en VST (om man nu valt att installera den som vst), men även standalone

Om du sätter guitar rig som insert (tar massa cpu-kraft 🙂) kolla att du slagit på monitorknappen på den kanalen också, dvs den lilla lampan som ska lysa gult.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.