Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Finns det någon mjukvarugitarr eller någon ljudbank med olika BRA gitarrljud.

Det ska vara aukustisk gitarr.

Jag använder mig av FL.

Annons
Posted (edited)

Det finns exempelvis Virtual Guitarist 2 (FL stödjer väl VSTi, om jag inte kommer ihåg fel?). Det är självspelande kompgitarr (där man också kan editera autokompen för att passa sin egen smak) - både akustisk och elektrisk.

Edited by Claes
Posted
Det finns exempelvis Virtual Guitarist 2 (FL stödjer väl VSTi, om jag inte kommer ihåg fel?). Det är självspelande kompgitarr (där man också kan editera autokompen för att passa sin egen smak) - både akustisk och elektrisk.

ah nice! Jo den stöder VSTi.

Tackar, ska kolla på de när jag kommer hem från jobbet 😉

Posted

Fick en skiva av en kompis med Steinberg Virtual Guitarist, verision 1.0 tror jag.

Jag har instalerat programmet och lagt in .dll filerna i VST. Jag fick in pluginen och alla verkar rätt, förutom att det inte kommer något ljud. Och det verkar inte finnas något att välja i "ljudbankfönstret" i pluginen heller???

Testade sen att lägga in den i VSTi mappen också, det fungerade inte heller. Sen bara i VSTi, då hittar jag inte ens den när jag söker efter pluginen i FL.

Har testat att instalera om programmet 2 gånger.

Vad är fel? 😳

Posted
Fick en skiva av en kompis med Steinberg Virtual Guitarist, verision 1.0 tror jag.

....

😳😛🙂

Kan även tipsa om MusicLab Real Guitar... Alla pratar sig varma om Virtual Guitarist, men jag tycker nog Real Guitar är bättre. I alla fall ljudmässigt.

Posted
😱😱😱

Kan även tipsa om MusicLab Real Guitar... Alla pratar sig varma om Virtual Guitarist, men jag tycker nog Real Guitar är bättre. I alla fall ljudmässigt.

mm kör lite med den nu, men känns som om det saknas något i den VST.

Får köra me den tills ja skaffar mig Steinberg V-G 2.