Jump to content
Annons

OS X känner inte av Trigger Finger?


storage

Recommended Posts

Fick min M-Audio Trigger Finger för någon dag sedan, och nu idag när jag skulle testa den så kunde jag inte få den att fungera. Mac OS X inbyggda MIDI-verktyg känner inte av enheten. Samma gäller diverse ljudprogram (har testat Ableton Live och Garageband).

Har testat att koppla ur och in enheten, starta om datorn. Har till och med installerat om Mac OS X och alla programvaror. Enheten startar och så, det är bara Mac OS X som av någon anledning inte vill ha med prylen att göra.

M-Audio Trigger Finger är class-compliant (orkar inte komma på det svenska uttrycket just nu) så det är inga drivrutiner som fattas eller så. Enigma känner inte heller igen prylen.

Någon Macguru eller så som har någon idé? 😏

Tackar så mycket på förhand 😆.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Jag har samma problem. Har du kommit fram til nån lösning?

Fick min M-Audio Trigger Finger för någon dag sedan, och nu idag när jag skulle testa den så kunde jag inte få den att fungera. Mac OS X inbyggda MIDI-verktyg känner inte av enheten. Samma gäller diverse ljudprogram (har testat Ableton Live och Garageband).

Har testat att koppla ur och in enheten, starta om datorn. Har till och med installerat om Mac OS X och alla programvaror. Enheten startar och så, det är bara Mac OS X som av någon anledning inte vill ha med prylen att göra.

M-Audio Trigger Finger är class-compliant (orkar inte komma på det svenska uttrycket just nu) så det är inga drivrutiner som fattas eller så. Enigma känner inte heller igen prylen.

Någon Macguru eller så som har någon idé? 🙂

Tackar så mycket på förhand 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...