jensak (oregistrerad) Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 đ Hej musik Ă€lskare đ Jag har en liten frĂ„ga om insert effekt vad e skilnaden pĂ„ om jag som jag gör nu lĂ€gger effekten pĂ„ sjĂ€lva sterio spĂ„ret eller om jag lĂ€gger den innan sterio spĂ„ter gör det nĂ„n skilnad eller? och isf vad hoppas nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l vill ta sig lite tid att förklara detta för en glad AMMANĂR som jag Ă€r đ
matsumoto Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 Hej sjÀlv du! Du fÄr nog utveckla din frÄga lite. Menar du skillnaden mellan send och insert? Vilket program anvÀnder du?
Claes Holmerup Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 En insert-effekt kan bara anvĂ€ndas pĂ„ ett spĂ„r i taget och den pĂ„verkar hela originalsignalen och skickar ut en modifierad signal. Send-effekten skickar man en liten del av signalen till, men originalsignalen gĂ„r ocksĂ„ fram opĂ„verkad - och en send-effekt kan anvĂ€ndas av mĂ„nga spĂ„r samtidigt. För att anvĂ€nda samma insert-effekt till mer Ă€n ett spĂ„r, sĂ„ mĂ„ste effekten laddas in flera gĂ„nger. Hoppas att jag tolkade frĂ„gan rĂ€tt - för det var inte glasklart vad du menade... đ
octavarium72 Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Men det gÄr vÀl att gruppera flera kanaler och inserta sjÀlva gruppen? Eller har jag fel?
BozoB Postat 17 maj 2007 Postat 17 maj 2007 Men det gÄr vÀl att gruppera flera kanaler och inserta sjÀlva gruppen? Eller har jag fel? Du kan mkt riktigt skicka dina kanaler till olika grupper. PÄ gruppen kan du sen lÀgga inserts. Bara att skapa ett gruppspÄr, skicka de spÄr du vill skall grupperas till gruppen istÀllet för L/R-mastern. Sen lÀgger du en insert pÄ gruppen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.