suprapappa Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 mossa! jag håller på och lägger ett pianospår väldigt "bit-för-bit" och gillar att spela in i "key-editorn" om jag t.ex. spelar in 4 takter och inte är nöjd med den sista så tar jag dom tonerna (färgglada klossarna i editorn) och kastar.....MEN datat från min sustainpedal följer inte med vilket orsakar problem i nästa tagning. jag skulle kunna klippa i själva parten i huvudfönstret eller gå in i listeditorn och ta bort sustain men det känns osmidigt.... finns det ngn lösning? tack
D Vibe Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Yes, om du kikar i din kära keyeditor så ser du längst ner så ska du ha en extra ruta. Där ska man se midisends representerade i staplar. Välj Sustain, eller midisend 64, i menyn till vänster, sen kan du editera med dina standard cubase-verktyg 😉
suprapappa Postat 5 februari 2007 Trådstartare Postat 5 februari 2007 (redigerat) men det funkar inte riktigt......jag har suddat ut sustaindatat med suddgummi-symbolen men eftersom det ena värdet=0 så vet jag inte om det blir så att jag inte kommer åt det när jag sen spelar över det med en ny sustain så får jag liksom hack i det även om jag håller ner pedalen Redigerat 5 februari 2007 av suprapappa
Assar Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Markera midispåret och tryck ctrl+g så får du upp mididatat. Där ser du alla meddelanden i spåret och kan ta bort de du inte vill ha. Om nu det var till nån hjälp.
suprapappa Postat 5 februari 2007 Trådstartare Postat 5 februari 2007 hmm......det händer ingenting med ctrl+g är det en defaultinställning?
Assar Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Vet ej. Kör menyvägen: MIDI -> Open List Editor. (kan heta nåt annat beroende på version)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.