Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

mossa!

jag håller på och lägger ett pianospår väldigt "bit-för-bit" och gillar att spela in i "key-editorn"

om jag t.ex. spelar in 4 takter och inte är nöjd med den sista så tar jag dom tonerna (färgglada klossarna i editorn) och kastar.....MEN datat från min sustainpedal följer inte med vilket orsakar problem i nästa tagning.

jag skulle kunna klippa i själva parten i huvudfönstret eller gå in i listeditorn och ta bort sustain men det känns osmidigt....

finns det ngn lösning?

tack

Annons
Posted

Yes, om du kikar i din kära keyeditor så ser du längst ner så ska du ha en extra ruta. Där ska man se midisends representerade i staplar.

Välj Sustain, eller midisend 64, i menyn till vänster, sen kan du editera med dina standard cubase-verktyg 😉

Posted (edited)

men det funkar inte riktigt......jag har suddat ut sustaindatat med suddgummi-symbolen men eftersom det ena värdet=0 så vet jag inte om det blir så att jag inte kommer åt det

när jag sen spelar över det med en ny sustain så får jag liksom hack i det även om jag håller ner pedalen

Edited by suprapappa
Posted

Markera midispåret och tryck ctrl+g så får du upp mididatat.

Där ser du alla meddelanden i spåret och kan ta bort de du inte vill ha.

Om nu det var till nån hjälp.

Posted

Vet ej.

Kör menyvägen:

MIDI -> Open List Editor.

(kan heta nåt annat beroende på version)