Jump to content
Annons

Tannoy Reveal Active - vilken färg har de?


The Absorbant

Recommended Posts

Annons

Vad bra att denna fråga äntligen kom upp. Att någon vågade bryta isen och diskutera något av vårt samhälles största gåta.

Vikten av färgen på monitorerna får inte uderskattas. Blå, grön, lila eller kanske, gud förbjude, svart är av avsevärd betydelse för klimatet i studion och samhällsklimatet i övrigt.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina har då alltid sett grönaktiga ut. Tvivlar på att det bara är ljussättningen som skiljer bilderna åt.

Precis min åsikt... Jag frågar alltså för att jag undrar om det är olika årsmodeller (som kan ha andra specs) eller om de ser annorlunda ut i Europa etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

The two pictures you sent are of the same color speaker.  It is the lighting and photo enhancenment that makes them look different.  All Reveal actives are a bluish green somewhere between these two pictures. 

Mark Kinzie

Audio Technician

Tannoy North America

Jaha, där ser man, överbevisad I guess...
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra att denna fråga äntligen kom upp. Att någon vågade bryta isen och diskutera något av vårt samhälles största gåta.

Vikten av färgen på monitorerna får inte uderskattas. Blå, grön, lila eller kanske, gud förbjude, svart är av avsevärd betydelse för klimatet i studion och samhällsklimatet i övrigt.

Tack!

Jag hävdar bestämt att svarta monitorer låter bäst. ADAM är svarta. Behöver man säga mer...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...