Jump to content
Annons

Seg överföring med msn på Mac intel


marc

Recommended Posts

Har skaffat mig en macbook pro intel och undrar varför msn's filöverföring är så sjukt seg? Det funkar hur bra som helst i iChat och Skype ..

Har även provat andra program som Adium & Proteus och med Proteus vägrar den totalt med filöverföring.

Någon som vet något knep? 😄

Redigerat av marc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har skaffat mig en macbook pro intel och undrar varför msn's filöverföring är så sjukt seg? Det funkar hur bra som helst i iChat och Skype ..

Har även provat andra program som Adium & Proteus och med Proteus vägrar den totalt med filöverföring.

Någon som vet något knep? 😄

Det har att göra med att den inte kan skicka filerna Peer-to-Peer utan de skickas via MSN-servern. Därför går det så segt.

Visste faktiskt inte att den officiella MSN-klienten hade detta problemet, men jag antar att de inte uppdaterat protokollet på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skaffat mig en macbook pro intel och undrar varför msn's filöverföring är så sjukt seg? Det funkar hur bra som helst i iChat och Skype ..

Har även provat andra program som Adium & Proteus och med Proteus vägrar den totalt med filöverföring.

Någon som vet något knep? 😄

Det har att göra med att den inte kan skicka filerna Peer-to-Peer utan de skickas via MSN-servern. Därför går det så segt.

Visste faktiskt inte att den officiella MSN-klienten hade detta problemet, men jag antar att de inte uppdaterat protokollet på länge.

Okey finns ingen lösning alltså? En kompis körde proteus som msn och för honom gick det snabbt sa han.. Hos mig funkade filöverföringen inte alls med proteus så jag kan inte testa tyvärr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att MSN-klienten för Mac gjorts så tråkig och icke nutida känns mest som ett fult knep från Microsoft för att få något område där Windows har övertag på läget, s a s. Det finns andra klienter också och vissa gillar dem bättre men jag kör Microsofts klient på min Macbook men speciellt spännande är det inte. I PC-miljö är programmets motsvarighet roligare med bättre filöverföringar och den av mig högt uppskattade klotterfunktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skaffat mig en macbook pro intel och undrar varför msn's filöverföring är så sjukt seg? Det funkar hur bra som helst i iChat och Skype ..

Har även provat andra program som Adium & Proteus och med Proteus vägrar den totalt med filöverföring.

Någon som vet något knep? 😄

Det har att göra med att den inte kan skicka filerna Peer-to-Peer utan de skickas via MSN-servern. Därför går det så segt.

Visste faktiskt inte att den officiella MSN-klienten hade detta problemet, men jag antar att de inte uppdaterat protokollet på länge.

Okey finns ingen lösning alltså? En kompis körde proteus som msn och för honom gick det snabbt sa han.. Hos mig funkade filöverföringen inte alls med proteus så jag kan inte testa tyvärr..

Kolla så att du har portarna 6891-6900 öppna för TCP-trafik. Kan vara det som ställer till det. Bortsett från det finns det inte mycket att göra mer än att se till att dina vänner byter IM-klient. Vilket konstigt nog är oerhört svårt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...