Jump to content
Annons

Batteri Skötselråd


fogden2000

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Bara det inte fryser eller kokar i solen så finns det inte mycket annat du kan göra. Olika slags mikro-optimeringar som tömningar etc. tror jag ger dig en längre livsti på upp till några procent. Kadmium-batterierna och också en del av metallhydrid-batterierna led av minneseffekter, men i lionerna har man kommit från det på ett ganska efektivt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Livslängden för batterier är tyvärr bara drygt året enligt min erfarenhet om den går några timmar varje dag. Min nuvarande hade 4.5 timme när den var ny. Nu nere i 1 timma efter knappt ett år.

Sen påstår vissa att dom mår bra av dras ut fullt så ofta som möjligt så att dom inte laddas upp från halvtömt läge. Kan inte påstå att jag märkt nån skillnad hur jag än behandlar batterierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Sen påstår vissa att dom mår bra av dras ut fullt så ofta som möjligt så att dom inte laddas upp från halvtömt läge. Kan inte påstå att jag märkt nån skillnad hur jag än behandlar batterierna.

Som sagt, detta gäller de uråldirga batterierna. Lionerna får bara nån procent längre levnadstid med att man gör på det där sättet. Inte värt besväret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nya batterier tomma när man köper dom?? 🙂

Det har stått & laddat i ett dygn nu 🙂

Väntar på att lampan ska bli grön

Måste ha fulladdat för jag ska uppdatera bios 🙂

Varför inte uppdatera bios medan du har laddaren kopplad???

Du kan nog kolla i Windows hur många procent det är i batteriet

men om den laddat ett dygn så är den nog full...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...