Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har en massa ljudeffekter (i stereo) som ligger som separata monofiler.

AlltsÄ typ:

Boing.L.wav och Boing.R.wav.

Blir ju rÀtt jobbigt i hanteringen. Men hur kan jag konvertera dom till interleaved stereofiler?? Helst dÄ med en Batch i tex wavelab.

(Filerna Àr alltsÄ inte split sterofiles)

/X

Annons
Postat
hmm ... jag hade nog dragit in dom i Logic eller Cubase och bounceat dom...

Som jag nÀmnde sÄ Àr det ljudeffekter och handlar om ca 800 ljud, sÄ det kÀnns inte som den mest tidseffektiva lösningen.

NÄgon annan som har nÄgot förslag?

/X

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

EFtersom det finns fĂ€rdiga scripts till kubisen för att bounca varenda en track i ett projekt som separata filer, sĂ„ antar jag att det hĂ€r kan lösas pĂ„ liknande sĂ€tt: ett skript som laddar in filer och bouncar dem i par om L och R. Det kan dock vara lĂ€ttare sagt Ă€n gjort, och jag tĂ€nker inte prova pĂ„ det 😄

Postat (redigerat)

Finns automatiska ljudkonverterings program, tex Barbrabatch. Borde fixa detta. Kanske finns demoversion. Peak kan batchprocessa ocksÄ.

Edit: InsÄg att detta Àr mac-program, vet ej om de finns för PC.

Redigerat av milton
Postat
hmm ... jag hade nog dragit in dom i Logic eller Cubase och bounceat dom...

Som jag nÀmnde sÄ Àr det ljudeffekter och handlar om ca 800 ljud, sÄ det kÀnns inte som den mest tidseffektiva lösningen.

NÄgon annan som har nÄgot förslag?

/X

hehe, ok, skit i det... 🙂

Postat

Tack för era funderingar och ideer,

tsmalmbe,

Har inte Cubase och det verkar lite joxigt oxÄ.

milton,

Ja, du kom pĂ„ det sjĂ€lv 😎

Sitter och synar Wavelab just nu, (en lördagkvÀll ! ! !), tycker att det borde klara det.

Men hör gÀrna av er om ni kommer pÄ nÄgot.

Ska kolla Audacity oxÄ.

/X

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.