Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter jag haft Cubase SE 3 i sisådär 25 dagar hade jag spelat in och mixat en någorlunda låt, som jag hade tänkt exportera till Mp3format. Jag går in på menyn och välje Export >> audio mixdown... och möts av ett meddelande som säger mig att jag har 20 exporter eller 5 dagar kvar av Trialperioden. Nu är den perioden slut och jag kan alltså inte längre göra om mina låtar till mp3.

Det står att jag måste köpa till något för att få obegränsat med mp3exporter.. Så jag undrar - Finns det inga alternativ? Om inte, hur mycket kostar då det man måste köpa?

Observera att jag är helt ny när det gäller inspelning och liknande, så jag har väldigt liten koll på sån't här än så länge.

Tack på förhand ^^

Annons
Postat

Ett alternativ är ju att exportera låten till WAV och konvertera den till mp3 med ett externt program. Och ett av de bästa är helt gratis och heter LAME. Det finns ett antal gränssnitt till LAME.

Jag vet inte om du använder MacOS eller Windows. Gissar på det senaste.

Det finns ett frontend som heter LameDropXP som är grymt smidigt. Du drar bara wav-filen på den lilla ikonen så konverterar den on-the-fly. Högerklicka på ikonen så kan du ställa in kvalité.

Finns att ladda hem här

http://rarewares.org/mp3.html

Postat (redigerat)

Oh, schysst. Får kolla på dessa så fort jag får tid.

(på tal om absolut ingenting, jag gillar blandingen mellan svenska och engelska på den här sidan 🙂 ) (Samt att den smileyn ser ut sm en hög hippie)

Redigerat av gunblade

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.