Yohill (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Nu har jag kommit till den punkt då det är dags att köpa ny gitarr... Både roligt men också förbaskat svårt. Senaste gitarrerna är en "Epiphone Sheraton" & "Gibson SG Faded". Epiphonen sålde jag från ett par månader sen eftersom jag bla tröttnat på att den hela tiden stämde om sig. Nu är jag lite less på SG, det e nog inte riktigt min typ av gitarr... Jag velar nu fram å tillbaka hela tiden. Finns enormt många snygga gitarrer å minst lika fula =) Mina kriterier för hur gitarren ska vara är: - Tålig! Iden mån att halsen inte ska vara kass efter ett års lirande... - Inte stäma om sig hela tiden!!! Är så trött på det! - Välljudande - Snygg! Gillar gitarer som är naturfärgade eller mörka, inte spacade med massa blixtrar =) Dess utom är jag inten singel coil kille... Hittade precis en som jag föll för direkt! Epiphone Elitist Nick Valensi RivieraAN http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-185003.html Kan inte så mycket om EPIPHONE ELIT Serien. Är det bra? Någon som har erfarenhet av dem?
puffra Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 hmm...hade en epiphone innan...bytte till gibson sen..tycker det är en sjuk kvalitéts-skillnad...men visserligen hade jag en epiphone les paul för typ 4000-5000 och köpte en Gibson SG Standard sen...så jag har ingen aning om hur epiphone i den prisklassen är...men rent spontant säger jag att du ska leta efter en begagnad Gibson....
Hellpig Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Rent spontant håller jag med puffra... har testat en del Epiphone men ingen av de jag provat kan mäta sig med en Gibson. Men det finns för all del en del snygga modeller. Men det beror så klart även på vilken nivå av gitarrspelande du befinner dig - om du inte spelat så länge så kan en Epiphone vara bra men jag tror att du kommer att vilja byta den inom ett par år i så fall. Å andra sidan... det finns många som lovordar Gibsonkopior från Hagström och Tokai. De är billigare än Gibson men skall hålla riktigt bra kvalité efter vad jag hört. Kan vara värt att kolla upp!
Yohill (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Tack för svaren! Jag är fullt medveten om att de "vanliga" dvs de som inte är elite serien är rätt sunkiga. Jag har som sagt en gibson i dag vilken jag är otroligt missnöjd med. Precis som du k9 skriver så va det innan gibson köpte upp epiphone å gjorde de till sitt budget märke... det va ju många som körde på epiphone på 60talet bla john lennon... ska såklart försöka hitta den men än så länge är det ingen som har en å inte kan ta hem utan att jag köper...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.