Jump to content
Annons

SM Pro Audio - TB202


jonthe

Recommended Posts

Annons
studioigloo (oregistrerad)

hej på er 🙂

jag köpte en sån pre-amp i sommras, hade den i fyra dagar sen brann nät delen upp 😄 , för övrigt lätt den inte så där värst bra heller så lika glad är jag för det (att den inte lätt bra kan ju haft med nätdelen att gör i och försig. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en sån. Den är helt ok som ett budgetalternativ. Förvänta dig inga underverk men den gör sitt jobb. Rätt inställd färgar den ljudet lite skönt distat jämfört med min digi002r.

Några tankar:

Varför ska du köpa den? Alltså vilka funktioner behöver du och vilken utrustning har du i övrigt?

Kompressorn har sina begränsningar. Attack och release ställs med två knappar dvs. snabb/långsam = in/out. Det finns ingen separat threshold, däremot kan du till viss del ställa tröskelvärde via gain in och så finns en ratt för grad av kopression, nån slags ratio. Inte direkt för finlir alltså men den funkar om man bara vill kapa topparna lite vid inspelning.

Eq'n är inte så bra. Inte svepbar och ljudet påverkas en del även när man har rattarna rakt upp. Jag brukar inte använda den så ofta. Men bra att det finns en bypass knapp.. 😄

Med pad intryckt så brusar den lite, pga. kompenserad volym.. Irriterande. Men utan pad hör iallafall jag inget brus.

Hade man kunnat ställa attack och release steglöst så hade det varit guld för det priset.

edit: Byggkvaliten är dock rätt bra tycker jag.

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...