Jump to content
Annons

"Mixing With The Pros" DVD?


Southbound (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Jag har inte sett den men det ska komma ett test av den i något framtida nummer av den omtalade tidningen Studio. :rolleyes:

Tillsvidare kanske dessa samples från DVD'n kan vara av intresse. Länk

.Viktor

EDIT: Satan i gatan, helt fel länk. Här är den rätta! (nästan längst ner på sidan)

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett den och skulle inte rekomendera den.

I stort sett lär den inte ut någonting.Det är som att sitta brevid någon som mixar men inte kunna fråga.

En mer användbar video att införskaffa är i så fall Mix It Like A Record med Charles Dye.Uppbyggd på ungefär samma sätt men han är mer pedagogisk och förklarar varför han gör det han gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

den är ok. lite väl amerikansk - vilket kan vara ett bonus för den som vill uppnå det klangidealet. bra upplagt.

själv så föredrar jag Charles Dyes: mix it like a record (ja ja dessa titlar 😆

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört igenom en del kapitel i "Mixing with the Pro's" och det är inte en "tutorial" i den bemärkelsen ( som exempelvis Mixing and mastering with waves ) då man inte berättar i detalj varför man gör de val som görs, utan mer en mixningsfilosofi från a till ö.

Han börjar från en ganska rå grundmix och bygger upp soundet steg för steg och det blir ganska stor skillnad i soundet efter en stunds tweakande, men har man inte redan en del kött på benen vad det gäller mixning inbillar jag mig att materialet kan vara svårt att ta till sig..

För egen del gav den lite nya infallsvinklar och metoder än de man själv normalt använder.... så 595:- var inte så mycket att bråka om..

..o hade man gått på krogen för de pengarna hade man väl knappt blivit berusad 😉

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

den är ok. lite väl amerikansk - vilket kan vara ett bonus för den som vill uppnå det klangidealet. bra upplagt.

själv så föredrar jag Charles Dyes: mix it like a record (ja ja dessa titlar 😄

Vart beställer man denna... Finns inte i sverige eller? Vart köpte du ditt ex?

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Också sett lite av mixing with the pros och håller väl med Lundin. Det är mer hur man tänker kring mix än rent praktiska såhär gör du grejjer. I likhet med Lundin så fick även jag nya infallsvinklar på hur jag ska jobba med mina mixar.

Däremot tycker jag menysystemet på ASK videorna är hemska. Opraktiskt och krångligt. Jag hade klarat mig med en helt vanlig dvd med kapitelindelning. Detta känns hoppigt och klumpigt. Vidare finner jag bruset när de vid tal i mixing with the pros som mycket störande. Det senare kanske bara är detaljer, men wtf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...