Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har koll kanske kan hjälpa mig?

Har alltså en AMD X2 och ett mobo med ett K8T800Pro chipset. Ett AGP grafikkort, nvidia. Tror det är ett Asus N6600. (kan inte kolla exakt nu)

Nån som har liknande konfiguration? Eller nån som kanske direkt kan säga om det funkar eller inte?

Jo, måste ju såklart köpa ett firewire pci också. Kollade lite på exitdata och dom har ju ett med "rätt sorts TI chip" enligt vad jag har hört!?!? Kommer inte ihåg vad det heter dock...

Tacksam för svar

Annons
Postat

Enligt...

http://www.via.com.tw/en/products/chipsets...ries/k8t800pro/

... så står det:

Processor Support AMD Athlon™64, Athlon™64FX & Opteron™ processors

AGP Support AGP8X / 4X

Sedan så har de en fantastisk bild längst ner på sidan också:

k8t800pro_blkdiagram.jpg

Nu har du jättemycket information och jag skall äta frukost, så du får dra egna slutsatser men det ser onekligen lovande ut.

Det beror dock helt på vad du skall du köra det med i övrigt.

P.S. gud vet faktiskt verkligen allt och har sedan typ millennieskiftet döpt om sig till Google(jag googlade t.ex. på ditt ditt moderkortsnamn, sedan klickade jag på första länken...)

Postat

Tack för svar!

Kanske uttryckte mig lite klantigt men... datorn funkar ju klockrent och den har jag redan.

Jag undrar snarare ifall någon känner till eventuella konflikter med att köra mitt moderkort/chipset tillsammans med ett Konnekt 24D.

Jag skulle ju vilja köra TC Konnekt 24D eftersom det har ADAT och är förhållandevis billigt. Problemet är ju att jag saknar firewire och skulle behöva ett PCI i så fall. Har också googlat på typ alla kombinationer jag kommit på men hittar liksom ingen med liknande kombo.

Nån på någon musikaffär sa till mig att det kanske blir problem eftersom det är ett via chip på moderkortet.

Jo just ja, det är Cubase SX 3 som gäller + en hel del Guitar rig.

Postat
Nån på någon musikaffär sa till mig att det kanske blir problem eftersom det är ett via chip på moderkortet.

Det snackas så mycket av folk som inte har en aning om vad de pratar om...

A8V är ett av de "säkrare korten" för en musikdator även om det börjar bli litet till åren.

Jag kan inte garantera att just Konnekt 24D fungerar eftersom jag inte provat det. Men att det skulle vara problem för att det är ett VIA-baserat kort är bara att prata i nattmössen. Det var många år sedan VIA-kretsar var ett problem och det är inte aktuellt idag, och speciellt inte när det gäller A8V.

Postat

Ok! Tackar för svar! Det var skönt att höra...

Slår nog till på ett sånt där och litar på flyten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.