pme (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Speciellt vilka oberoende forums finns det? Dettta Àr vÀl den största, men inte oberoende eftersom det Àr en tidning. GMF Àr aktiv, men den drivs av en affÀr. 99musik Àr nu mer en del av 99mac, men startade oberoende.
IDF Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 (redigerat) forum.studio.se đ drummersunited.se svenskt trumforum! har inte MM ett forum med?? vstforumet som claes snackar om.. đ Redigerat 13 januari 2007 av IDF
Overkill Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 drummersunited.se svenskt trumforum! DÀr vi coola grabbar hÀnger!
IDF Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 drummersunited.se svenskt trumforum! DĂ€r vi coola grabbar hĂ€nger! iaf trummisarna.. đ
Claes Holmerup Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 forum.studio.se đ drummersunited.se svenskt trumforum! har inte MM ett forum med?? vstforumet som claes snackar om.. đ http://vstforum.clubcubase.net menar du...? đ Det Ă€r definitivt oberoende - och det drivs av en tvĂ€ttĂ€kta entusiast och god vĂ€n, Sven Bornemark - som inte krĂ€ver nĂ„gon ersĂ€ttning alls av nĂ„gon för att de ska fĂ„ vara med i forumet, trots att det kostar pengar för honom privat att driva det hela. đ 99musik ser numera ut som en Mac-butik dĂ€r det finns ett krypin för musiker, dĂ€r det blinkar Mac-reklam frĂ„n alla hĂ„ll och kanter. Mycket tröttsamt efter deras sammanslagning av 3 separata forum...
Björn Olsberg Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Speciellt vilka oberoende forums finns det? Dettta Ă€r vĂ€l den största, men inte oberoendeeftersom det Ă€r en tidning. Japp, sĂ„ hoppar den gode Olsberg in med ett försvarstal đČ Det beror nog pĂ„ hur du definierar "oberoende". SjĂ€lva poĂ€ngen med tidningen Studio Ă€r att den Ă€r just oberoende. Men visst, vi Ă€gs av ett förlag men har inga intressen i hur det diskuteras om produkter (mer Ă€n att det ska vara sakligt för tydlighetens och oberoendets skull). HĂ€r vĂ€lkomnas bĂ„de positiv som negativ kritik om tidningen (saklig, förstĂ„s đ ). Det enda som egentligen inte tillĂ„ts men som Ă€r av juridisk karaktĂ€r snarare Ă€n vĂ„rt beroende av förlag, Ă€r att vi inte uppmanar till piratkopiering, eller hĂ„ller pĂ„ med förtal. UngefĂ€r sĂ„.
ThomasJ Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 99musik.se Àr ju rÀtt najs.. men mest för folk som pysslar med elektroniskmusik. men Àven annat!
Fridh Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Hej dĂ€r! đ Jag sĂ„g behovet av ett 99musik en gĂ„ng i tiden och kontaktade dĂ„ 99mac dĂ€r man tyckte det verkade intressant men ville veta mer. Musik? Vad Ă€r det för nĂ„gonting? Det har vi hört nĂ„gon gĂ„ng. NĂ„gra dagar och diskussioner senare fanns sajten och den blev en enormt stor musiksajt. FrĂ„n början administrerade jag det hela men jag orkade inte, eftersom det kom enormt mycket meddelanden till min inkorg om hur saker och ting skulle vara. Jag ville ju bara ha kul och snacka om syntar och musikproduktion. SĂ„ jag utsĂ„g tre duktiga medlemmar och de blev sĂ„ admins. En av dem har klivit av forumet och sĂ„ har ocksĂ„ nĂ„gra andra lĂ„ngtida och samtida medlemmar. Nu Ă€ven jag. Till mitt förtret sĂ„ fick jag inte ta bort mina inlĂ€gg, sĂ„ nu finns min profil kvar som ett spöke men jag kan inte logga in. Ett typexempel pĂ„ hur 99-administrationen kör över och bestĂ€mmer saker helt utan demokrati. Jag hade en vision om full demokrati och full öppenhet. Har pĂ„talat i e-mail till ledningen för 99.se att jag önskar fĂ„ alla mina inlĂ€gg raderade, eller Ă„tminstone att de inte hela tiden ska visas öppet (jag hann med att göra över 15.000 inlĂ€gg pĂ„ 99-sajterna under de 5 Ă„r jag var aktiv medlem). Under tiden med 99musik fram tills idag har sajten uppdaterats ett tiotal gĂ„nger. Varje gĂ„ng har det skett utan förvarning, och varje gĂ„ng har förĂ€ndringar intrĂ€ffat som inneburit extremt mycket merjobb för tidigare mig och nu de nuvarande administratörerna. Sajten hade tills nyligen en design som medlemmarna röstat fram. Allt kĂ€ndes vĂ€ldigt harmoniskt och demokratiskt. Sedan blev det hela 99.se över en natt och hela idĂ©n med 99musik kĂ€ndes efterhand, inte till en början dĂ„ jag var mer öppen, tolerant och nyfiken, som nĂ„got helt annat Ă€n vad jag velat bygga upp. Som Claes sĂ€ger ovan, en macbutik med en liten musikhörna. KĂ€nns skönt att backa ur dĂ€rifrĂ„n en stund nu. Mest positivt var nog Ă€ndĂ„ att Mats och Björn hĂ€r pĂ„ Studio sĂ„g mitt intresse för att skriva och förstod att jag hade inblick i syntarnas vĂ€rld. Jag fick dĂ„ sköta Reason-artiklarna i tidningen Studio en tid (tills jag inte orkade sjĂ€lv Ă€ven denna gĂ„ng) och Ă€ven testa en hel del hĂ„rdvarusyntar i tidningen. En kĂ€nsla man bĂ€r pĂ„ efter att pĂ„ sĂ€tt och vis ha svarat uttömmande - ett otal gĂ„nger - och dĂ€rmed till viss del donerat bitar av sig sjĂ€lv i ett sammanhang, blir konstig nĂ€r den insats man gjort inte uppskattas. SĂ„ kĂ€nner jag idag om 99musik. Allt jag gjorde var Ă€ndĂ„ i slutĂ€ndan helt betydelselöst. SĂ„dant kan vĂ€cka mycket tankar en dag som denna. Det enda som folk kommer minnas av mig Ă€r ett lösryckt slutcitat och kritiken riktad till detsamma, som jag inte kunde bemöta dĂ„ mitt konto stĂ€ngts av. NĂ„got som sjĂ€lvklart till viss del Ă€r sjĂ€lvförvĂ„llat, eftersom jag vĂ€nde mig till 99-ledningen och bad om att mitt konto skulle tas bort och sĂ„ Ă€ven alla inlĂ€gg. Utan pardon togs enbart min inloggning bort och allt annat finns kvar. Snyggt? KĂ€nner mig rĂ€tt sĂ„ överkörd. Men det finns viktigare saker i livet. Som att det Ă€r ett underbart vintervĂ€der utomhus och att det finns ett skitbra musikforum pĂ„ nĂ€tet, pĂ„ svenska, som du befinner dig i hĂ€r och nu. Ha en bra dag! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.