Jump to content
Annons

Beställa gitarr från USA?


Ventures

Recommended Posts

Har någon köpt gitarr från webshop i USA och kan rekommendera någon?

Priserna är lockande jämfört med här hemma. Tull, frakt och moms kan man räkna in, men finns det annat som talar emot?

Jag handlade högtalare från USA för tio år sedan och det var en lång månad innan paketet dök upp eftersom jag betalat i förskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har upptäckt att man oftast kommer ner i samma priser om man beställer från Tyskland istället...

De guror jag kikat på har landat på ungefär samma pris i Tyskland som USA.. Det har givetvis med frakt-tull-moms att göra.

OM du sedan vill returnera den av någon anledning så är det lite närmare att skicka den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock finns alltid chansen att du åker dit på att betala det i tullen på väg in i Sverige, men ska man ändå dit så är det såklart då man ska handla.

De kan väl knappast hävda att man köpt gitarren i USA? Kan ju lika gärna haft den med sig dit för att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte 100, men jag tror de kan kräva att man ska visa upp papper på att man även fört med sig den från Sverige vid ditresan... I praktiken gör de aldrig det. Jag har själv burit med mig en sprillans ny LP på det här sättet. Man bör kanske också gömma kvitton och andra papper på att man köpt den, dumt att ha prislappen hängande...

Jag vet också att man kan be firman som skickar gitarren att det är en retur efter reparation, men då ska man ha papper på att man skickat gitarren om det ska funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

du betalar tull på både frakt och gitarrens pris.

har köpt några ggr från usa och bet säljaren skriva att värdet på instrumentet är tex. 250 dollar och skrivit ut kvittot från internet och först ändrat i word så priset stämt med det. har fått skicka in kvittot (kopia) en gång till tullen och det var inga problem. frakten blir väl ca 500-1000 kr. skrev också till tullen att dollarn var lägre i kurs vid köpet när gitarren kom så då räknade de på det lägre priset.

tyskland har jag också köpt ifrån och det har funkat bra.

bla. från: http://www.musikkeller. com klicka på engelska flagan så står allt på engelska

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tja, man kan ju ta med sig ett par skitiga strängar, och ett gamalt klistermärke från musikbörsen.

Sedan ska man nog posta alla papper med den valiga posten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan komma runt tull och andra avg.

Haft importfirma..... På vissa bolags fraktsedlar over there finns en ruta för GIFT. Om du väljer förbet. och dom bocka i denna är det tullfritt.

Värt att kolla upp.

Fast då får väl inte varans värde överstiga 500kr eller vad det är?

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan komma runt tull och andra avg.

Haft importfirma..... På vissa bolags fraktsedlar over there finns en ruta för GIFT. Om du väljer förbet. och dom bocka i denna är det tullfritt.

Värt att kolla upp.

Fast då får väl inte varans värde överstiga 500kr eller vad det är?

och gör den det så kan man se sig i sjön efter dom pengarna om den försvinner eller skadas vad jag har förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har köpt beg från elderly.com. Men det blir tull och det är nog svårt att komma undan.

Stora och dyra paket så blir det tull....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...