Jump to content
Annons

Nån ytterligare "trancenisse" därute? (Sonar 6 PE)


El Hadji (oregistrerad)

Recommended Posts

El Hadji (oregistrerad)

Undrar lite stillsamt om det finns någon tranceskapare därute som skulle vilja utbyta idéer och annat på lite mer regelbunden basis? Själv "arbetar" jag i Sonar 6 PE och kör uteslutande mjukvarupluggar. För närvarande gäller:

Vanguard

Korg Legacy Collection (MS-20, Polysix ...)

Absynth 4

Pentagon

PlastiCZ

Beast

Tanken är att kunna utbyta lite projektfiler osv. Har tillgång till en server där jag skulle kunna slänga upp en ftp. Annars sitter jag på en 100mbps uppkoppling så annan överföring funkar säkert också. Observera att undertecknad är ett blåbär på Sonar 6 och på pluggar. Däremot har jag spelat i band på 80-talet samt tagit klassiska pianolektioner i allt för många år i min ungdom, så idéer saknas inte. Det är ju önskvärt (ur mitt perspektiv) att du kan lite mer än jag om själva tekniken...

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 5 månader senare...
k_line (oregistrerad)

Tjena! Jag pysslar en del med samma genre. Jag har precis lämnat Logic 5.1 bakom mig pga att det börjar bli lite väl gammalt och tänkte nu pröva/lära mig Sonar 6 för att se om det går smidigt att jobba i. Mitt första intryck är ganska rörigt, men det var Logic också innan jag fick snits på det. Skulle gärna vilja precis som trådstartaren ha tag i en vettig projekt-fil i dance/trance-genren för att se hur de är uppbyggda.

Tack på förhand!

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...