Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja, Har länge funderat på att skaffa en elgitarr och nu har jag börjat få svårt att motstå :rolleyes:

Är som sagt nybörjare på sånt här men skulle vilja ha en gitarr som funkar att spela Judas, Maiden... med

Den jag funderade på är en FENDER Mexico Deluxe Series Deluxe Double Fat Strat-HH-RW-BLACK som jag såg på musik börsen.

Vad säger ni är det nått att ha?

Annons
Posted (edited)

Sorry har inte testat just den modellen, men jag tycker du ska överväga en stratocaster med 2 singlecoil och en humbucker istället.

Då får du en riktigt bred ljudpalett som passar till allt.

Passar garanterat till Maiden mm 🙂

Se till att den har svajarm för även om du kanske inte använder den nu så kommer du nog vilja göra det framöver. Om du inte använder den så är det bara att justera stallet dikt mot kroppen.

En stratocaster med 2 singelcoil, 1 humbucker och svaj är helt klart min favorit!

Edited by Magpie
Posted

Ok, Tack för tipset 😄

är det 2 singelcoil, 1 humbucker på de flesta stratarna? Sitter mest och kollar på musikbörsens hemsida och det finns sällan information om gitarrerna.

Posted (edited)

HH Double fat låter som om den har dubbla humbuckers. Den kan nog låta lite väl fet om du vill spela skrikiga hårdrockssolon.

Edited by Llauma
Posted

Om du vill veta vilka gitarrer på Musikbörsen som har 1 humbucker och två single-coils, sök efter sådana som har HSS i namnet. Om du funderar på en Mexico HSS, kan du också kolla in Highway One HSS. Den är en "barebones" modell tillverkad i USA, och kostar inte så mycket mer.

Posted

Ska du spela Judas Priest (världens bästa) och överväger att köpa en strata, skaffa en vit, med felvänd hals som KK har. 😮 Snygg. Men snyggast är ändå Tiptons SG'

och föressten ska man förkorta judas priest skriver man PRIEST inte Judas 😮