Jump to content
Annons

mickstativ


anotherlife

Recommended Posts

Annons
Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen.

Nåt i den här stilen

håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen.

Nåt i den här stilen

håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😳

... med en sån här mick på. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag tycker ser mycket snyggare ut än de vanliga kromade med arm är helt raka stativ med scysst platta som stöd. Inte lika flexibelt såklart, men snyggare att ha på scen.

Nåt i den här stilen

håller med.. sjukt rocknroll att ha sånt stativ!!! 😉

... med en sån här mick på. 😮

😳😎

lätt!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är "USA orginalet" från Atlas, har sett samma ut sedan 1950 talet.

http://www.atlas-soundolier.com/products/p...r.cfm?pn=MS-10C

Det är Standard Audio AB här i sverige som har Atlas aggenturen, men vet inte om dom har just detta stativ i sortimentet.

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Det absolut hårdaste är ju att ha ett rakt stativ utan bom som det har referats till ovan, men utan bottenplatta.

Stenhårt.

Sten sten sten hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut coolaste mickstativet såg jag på en konsert med Seal. Det såg ut som en begagnad sportbilsratt med ett rör på. Ingen aning om det går att köpa eller om det var ett custombygge...

Rund bottenplatta är supersmidigt i hemmastudion eftersom det tar liten plats i anspråk. Men det blir ju inte alls lika stadigt som med benvarianten. Det beror lite på vilken mick man har också. Om upphängningen förflyttar tyngdpunkten alltför långt från centrum så är rund platta värdelöst,

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag sjöng i ett Metalband för ett antal år sedan så skräddarsvetsade/plåtslagade våran trummis(är plåtslagare som även gjort trummor i metall) ett rakt mickstativ utan bom som var exakt på millimetern perfekt för mig helt i borstat stål. Snacka om custom! Har tyvärr ingen bild tillgänglig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man köper en billig Custom ratt (finns hur många som helst att välja på... Sen tar man ett kromat mikstativ och skruva fast i centrum på ratten.. Thats Rock N Roll!

Är man lat och inte orkar meka själv så köper man ett häftigt stativ på http://micstands.com/ 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

tack tack för alla svar :rolleyes:

jag har ett rakt stativ nu..

jag funderar på att ha en ratt i botten.. dels e det snyggt sen blir stativet lättare än med standard rund bottenplatta.

sen går det ju alltid att byta färg på stngen.. SPRAY 😉

Redigerat av anotherlife
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...