El Hadji (oregistrerad) Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Mitt problem lyder som följer: När jag skall lägga till en 2:a Korg M1 LE plugg till mitt projekt är det stört omöjligt att få nått ljud ur den. Har jag bara en M1'a funkar det klockrent. Övriga pluggar kan jag lägga in så många gånger att processorn kroknar. Jag kör som sagt Sonar 6 PE + senaste patchen. Tror inte att det är frågan om att systemet kroknar, för jag har provat att dynga på med X gånger Vanguards med fulla reverb och annat kul bara för att testa. CPU användningen kommer max upp i 50-60% vid detta "skrammel och tut" test. Någon som har någon idé? Har provat att installera om pluggen, men med samma resultat... 😕
android Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Bara en gissning, men om det är en LE-version av pluggen kan det kanske finnas nån begränsning i antalet instanser man kan använda samtidigt...?
Vallhagen Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Min gissning är samma som Androids. Kolla specen på din LE-synth!
El Hadji (oregistrerad) Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Låter som en tänkbar förklaring, men nu visar det sig att det är bara min USB-klaviatur som slutar påverka M1'an... Klickar jag med musen på de grafiska tangenterna får jag ljud. Igår hände samma sak med min Absynth 4. Tror därför att det har med något i Sonar att göra. Jag har dubbel- och trippelkollat och modulerna är korrekt installerade (har rensat och installerat om samtliga VSTi'er). Det knepiga är att det inte händer hela tiden. Efter att min Absynth uppförde sig likadant som M1.an, stängde jag ner projektet och öppnade ett nytt. Jag kunde då lägga in Absynthen på 16 spår... Jag misstänker att "felet" hänger ihop med att jag är en sån "n0000b" och att jag missat nåt i mina MIDI-inställningar... 😄
android Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Kolla så att MIDI-input på kanalen är rätt. Kan kanske va så att det av nån anledning blir fel där när du kör in en ny instans av pluggen...?
El Hadji (oregistrerad) Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Tack för tipset! Ska kolla det...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.