Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej köpte för ett år sedan en Les paul kopia, och fick med en stärkare, efter vad jag kan se är det en YTA-45, har letat på google samt yamahas egen hemsida, men har inte hittat någon fakta endast, ett litet värdelöst inlägg på ultimate guitar , hittade några japanska sidor, men japanska är inte min starka sida.Fasst jag såg att man kunde köpa en owners manual för ett antal kronor, skulle försöka ladda ned maualen men det funkade ej. Skulle vara roligt att ta reda på hur länge dem gjorde dem vad dem kan vara värda. Finns även YTA-25, antar att det gäller vilken watt de ligger på. Om någon vet något om stärkarna i fråga skriv gärna något tack på förhand //Richardo

yamaha.yta-45.jpg

Annons
Posted (edited)

jag tror inte du tittar på en stärkare med stort värde. jag letar själv efter en yamahacombo som egentligen är till för bas men låter grymt till gitarr!

Detta är väl en solidstate stärkare va? Har den rör så kan det vara en annan femma.

EDIT. Prova med att sätta ut den på www.gmf.se på planket. Deras community är skit men du kan säkert få svar

Edited by red_house_painter
Posted

Tack för svaret, det är ingen rör (tyvärr), men jag tycker att den låter bra nog för hemma bruk, när jag är ute och spelar brukar jag använda det ställets sträkare, kanske mest för att jag inte orkar bära emd något 😮

Posted

då är det förmodligen inget värdefullt. yamaha har slängt ut en massa sådana här prylar. (inte bara yamaha) Men den kan kanske ha ett värde från 1500-2500kr max. Spelar egentlgien ingen roll om den låter bra eller ej 🙂