Jump to content
Annons

TYST DatorChassi


Newsec

Recommended Posts

Annons

Rekommenderar pc-case:ar från Acousti. Man klär det med invändigt med dämpmattor och det blir riktigt tyst! Lite meckigt är det men det är det värt! Klart ett av de bättre case:ar jag kört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Garylee (oregistrerad)

Använder själv Antec Sonata med ljudisoleringskitet från acoustiproducts. Är riktigt tyst faktiskt. Jag fick dock byta fläkt på grafikkortet också för att få den riktigt tyst. Att nätagget är på 380 watt är ju också ett plus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick dock byta fläkt på grafikkortet också för att få den riktigt tyst.

Precis, samma här! Jag tog mig i kragen och skaffade ett fläktlöst grafikkortskylningskit från Zalman. Grafikkortets fläktar brukar väsnas sau ini Hälsingland. Nu återstår att skaffa nya schysta hårddiskar från Seagate, klart tystast. Dags att slänga ut min gamla Western Digital, fy hundan vad den viner.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har köpt mig ett ANTEC SONATA PIANO SILENCE NU och är ruskigt imponerad...fast det finns små saker som surrar fortfarande,men det är en väldig märkbar skillnad ändå.

Undrar bara om den stora fläkten som följer med i bak på chassit. Är den bra och tyst? Har hört att stora fläktar ger mer ljud ifrån sig? Fast det kanske är tvärt om?

Kan det annars vara Grafikkortsfläkten eller processorfläkten som ger ett väldigt oväsen ifrån sig?

Vart hittar man isåfall dessa komponenter till ett rimligt pris och en märkbar skillnad?..de får gärna kyla bra samtidigt också 😆

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar bara om den stora fläkten som följer med i bak på chassit. Är den bra och tyst? Har hört att stora fläktar ger mer ljud ifrån sig? Fast det kanske är tvärt om?

Stora fläktar behöver inte snurra lika snabbt så dom låter generellt mindre.. sa nån...

Link to comment
Dela på andra sajter

Några tips på Processor & Grafikkorts fläktar/kylning?

Till processor; I princip alla Zalmans produkter med koppar eller aluminiumkärna. Leder bort värmen snabbt och fläktarna håller hög klass med bra flöde och låga ljudnivåer.

Till grafikkort tipsade jag tidigare om Zalmans passiva kylning utan fläkt med feta flänsar och deras patent heatpipe: LÄNK. Förbannat bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorer låter ofta mindre om man tar bort sidan på dem så det kommer in massa luft utan fläkt. Desutom fortplantar sig ofta vibrationer i chassit.

Det finns riktigt tysta 120mm fläktar som heter adda. De funkar grymt bra till antec.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag går i tankarna att få datorn riktigt tyst. Har kollat på www.whynoi.se och man verkar få ett bra tyst chassi, tyst nätdel, dämpmattor och nån bakmonteringsgrej för att skilja utblåsluften och dämpa fläktarna där bak för c:a 3000:-

Nån som har erfarenhet av att handla från whynoi.se? Blir det verkligen TYST?

för 1300:- får man ju en fin Antec Sonata-låda som ju åxå ska vara tyst, men hur i helsike kan man bedöma pris/prestanda här?

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

kollade upp lite vad folk hade för uppfattning om whynoi.se på nätet och det verkar som de har haft leverans- och reklamationsproblem ett tag. Sist jag köpte dator kursade företaget fyra veckor senare. Det är ingen hit.

Det får nog bli Antec Sonata + Trolleflex ljuddämpningsmattor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...