musik (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Hej! Såg i en katalog att Samick tillverkat en mandolin som kallades gitarrmandolin. Jag har inte sett den eller någon annan fabrikants motsvarande modell av mandolin i någon affär. Den hade sex strängar. Jag tror inte det var sex strängpar utan just bara sex strängar. Därav namnet gitarrmandolin kanske, eller är det något annat som gör det? Ska man inte spela med darr/vibrato på såna, utan mer ta vanliga gitarrackord, eller vad är tanken? Strax under 3 papp har jag för mig. 😆 :musik
Umemagnus Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 (redigerat) kanske att den är stämd som gitarr, men åter som mandolin?? Står det inget om stämning på den sidan? Edit; Eller en gitarr stämd som en mandolin... å typ... två... .öh... strängar..... till.... Redigerat 6 januari 2007 av Umemagnus
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 kanske att den är stämd som gitarr, men åter som mandolin?? Står det inget om stämning på den sidan? Edit; Eller en gitarr stämd som en mandolin... å typ... två... .öh... strängar..... till.... Nu har jag inte katalogen hos mig, men det ÄR en mandolin utseendemässigt. På bilden kunde man dock skymta att det är sex strängar. Den kallades gitarrmandolin. Tyvärr kommer jag inte ihåg om det var tolv stämskruvar så de låg i par. 😆 :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.