Jump to content
Annons

Incursed demoskiss


Tjongan

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Heart Beats

* ARTIST/GRUPP: Incursed

* GENRE: Punk,HC,Metal etc

* LÅTLÄNGD: 03:39

* KOMPOSITÖR: Incursed

* PRODUCENT: Incursed

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5mb

* STATUS: Demo typ

* LÅTLÄNK: Länk

Tjaba! Jag och polarn knepade ihop denna låt igår, allt är ganska snabbt producerat och mixat men kommentarer på detta är mer än välkommet, även på låten i sig såklart.

Finns nog inte så mycket mer att säga just nu, så lyssna sönder låten bara!

Tack på förhand!

/Markus

EDIT: Ny lite råare mix: Länk

Redigerat av Tjongan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skitkul med sån här musik på forumet 😲 Det här lät riktigt fett. Crust är väl iofs inte min största svaghet, men det här gick iaf hem hos mig. Gillar när det är lite melodiskt och sådära.

Mixen sticker ju ut i jämförelse med de flesta andra bidragen på forumet, men jag tycker det låter riktigt skitigt och härligt precis som sån här musik ska vara.

Låten i sig är ju ball som fan givetvis. Det enda jag tycker är trist är att jag inte riktigt kommer överens med det första långsamma partiet.

En grej som ni bara MÅSTE göra är att lägga feta hc-körer på den långsamma delen i slutet, det hade blivit så sjukt coolt! Jag tänker mig att sången ligger på första halvan av rundan och sen kommer en monsterfet kör och "svarar" med nånting (Typ "heart beats" två gånger eller nåt sånt) om ni förstår vad jag menar. Sen efter två rundor när den lilla melodin på gitarren kommer in så plockar ni bort leadsångens grej och bara låter kören köra resten typ. Hoppas ni förstår vad jag menar. Anledningen till att jag tycker att ni ska ha sång här är att det känns liksom trist att det bara är sång på det snabba och outrot blir lite krystat på nåt vis. Såna här utdragna instrumentella partier är iofs en klassiker inom genren, men jag tycker helt klart det hade passat med mitt förslag 😆 Seså, skrid till verket nu! 😳😛

EDIT: ändrade lite helt enkelt.

EDIT2: ändrade igen. ser ändå förjävligt ut 🙂

Redigerat av bodyslam
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul som fan med lite konstruktivt, tackar! Kul att du gillade låten också, och som du säger så fattas det lite sång eller dylikt i outrot.

Tanken var att vi skulle lägga nåt där men det glömdes helt bort vid tillfället. Låten kommer nog få vara såhär tills vi snickrat klart ett par nya låtar och spelar in allt på riktigt, men dina idéer skall plitas ned! =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad som e grejjen med gap och skrik i låtar. Får ju en bara att känna hat. Spring och lyssna på en sån låt hela dagen. Hur klarar ni det 🙂?

Däremot var gitarrljuden grymt härliga. Riffet var gött.

Fixa upp trummorna lite senare också när ni har tid så blir det nog häftigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

introt är för långt, UPP med sången! annars tycker jag ljudet är rätt fett och bra.

låten var ok, käng är aldrig fel!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad som e grejjen med gap och skrik i låtar. Får ju en bara att känna hat. Spring och lyssna på en sån låt hela dagen. Hur klarar ni det 🙂?

Däremot var gitarrljuden grymt härliga. Riffet var gött.

Fixa upp trummorna lite senare också när ni har tid så blir det nog häftigare.

Nejdå man blir bara jättelycklig!

Kännde också som du att trummorna försvann en del, gjorde ny mix där dom tog kommandot lite mer än innan. Nu låter det hela mer Tragedy inspererat som det faktiskt också är från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

introt är för långt, UPP med sången! annars tycker jag ljudet är rätt fett och bra.

låten var ok, käng är aldrig fel!!

Måhända att det är för långt, skall spara alla åsikter sen till slutliga produktionen ;D.

Tack för det obligatoriska svarandet på mina trådar! =))

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det obligatoriska svarandet på mina trådar! =))

när det nån enstaka gång finns vettig musik att komentera på forumet så måste man ju göra det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...