Solfeggio Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Jag har en tanke att slå om en sektion av en låt till något helt annat än vad låten fö är. Byter instrument. Effekter tas bort. Ljudkvalitén "sänks". Det jag menar med detta är att få den att låta som en gammal lite dimensionsändrad grammofonskiva: Små svängningar Små fekvensändringar lite radioeffekt i rösten (dock ej EQ-tepefon för den funkar inte bra) Lite krispighet Har något erfarenhet, och i såfall hur göra? Jag har testat lite med EQ men får inte till det.
limpan666 Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Du kan pröva dig fram med Izotope's plugg vinyl:www.izotope.com/products/audio/vinyl/ och om du kör protools så har du pluggen D-fi:www.digidesign.com/index.cfm?navid=71&langid=100&itemid=1009 Lycka till!
Solfeggio Postat 29 december 2006 Trådstartare Postat 29 december 2006 Tack! Ozone-pluggen ska jag prova på en gång!
Pazo Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 lägg på ett filter å vrid lite tills du får ljudet du vill ha. sen kan man dista lite lätt. och sisst eq:a lite ifalld et behövs. Tänk på mkt mellanregister,lite bas och lagom diskant.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.