Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

beror på sammanhanget tycker jag ..Tårkigt svar men va fan det är väll sant

Postat

antingen väldigt naturligt eller väldigt karaktäristiskt jag förédrar karaktär eftersom det hjälper låten framåt. men jag undrar vad ni tycker låter sjysst!

Smaken är ju som baken 😉

Postat

oj vad pinsamt att jag inte kände till din/din stads gitarrlingo...

eftersom jag fortfarande inte vet om du menar akustisk gitarr med inbyggd mikrofon eller elgitarr med hollowbody blir det svårt att svara.

rör det sig om akustisk gitarr med inbyggd mikrofon låter det i 100 fall av 100 bättre om du mickar upp gitarren.

Postat

Funta på att fråga farsan om man kan låna upp en mick från hans studio. Haft lite problem med just ackesound! Hur ska man micka den i sånna fall?

Postat

Du får som sagt bästa ljudet genom att micka upp den. Att rikta micen lite snett uppifrån, på ca 30cm avstånd eller något ditåt, mot 12:e bandet, är något av en standard-uppmickning. Vill du sedan ha mer botten, så vinklar du micen mer mot kroppen och vill du ha mindre bas så vinklar du micen med mot halsen (på gitarren alltså... 😄 ).

Postat

Som Basshole antydde tidigare så har du nog rört ihop det.

En mick i en akustisk gitarr gör den inte halvakustisk utan El-akustisk.

Har den akustiklåda är det en akustisk gitarr. Den blir inte mindre akustisk för att den har mick i sig.

Det låter så på din beskrivning.

En halvakustisk gitarr är en elgitarr med resonaskamare typ gibson 335 etc

gibson_es335-rot45.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.