jojj3 Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Hej! Jag har FL studio v6.08, en midiklaviatur vid namn M-Audio Keystation 61es. Allting funkar perfekt, ljud strömmar ur mina högtalare i FL, men volume slidern fungerar inte alls 🙁. Jag laddade ner en demoversion av Propellerheads Reason och provade midiklaviaturen där. Där fungerade slidern helt utan problem. Jag har testat att köra plug n play och även med M-audios egna drivrutiner för hårdvaran. Jag har valt Generic Controller på midi settings i FL eftersom mitt keyboard inte är med i listan.
Nexustwins Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Volym slider? Är det Volym kontrollen på klaviatuen som inte funkar? Hur man kopplar ihop kontroller med olika rattar i Fl vet jag inte. Har det funkar förut, i andra verationer av Fl? Sök runt på din klaviatur på forumet så hittar du säkert bra information om hur du ska gå till väga.
jojj3 Postat 29 december 2006 Trådstartare Postat 29 december 2006 Volym slider? Är det Volym kontrollen på klaviatuen som inte funkar? Hur man kopplar ihop kontroller med olika rattar i Fl vet jag inte. Har det funkar förut, i andra verationer av Fl? Sök runt på din klaviatur på forumet så hittar du säkert bra information om hur du ska gå till väga. Ja det är volymkontrollen på klaviaturen som inte fungerar i FL. Har dock inte testat andra versioner av FL med samma klaviatur, men det roliga är att det fungerar utmärkt i Reason utan några vidare inställningar. Borde inte FL stödja enkla kontrollers såsom volymen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.