Jump to content
Annons

Spela in ljud på datorn

ruggig_gitarrspelare (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Har problem med att få ordentligt ljud i datorn. Försöker spela in med Cubase från gitarren. Men det brusar något fruktansvärt. Har en ganska gammal dator. Har även en Pandora PX2 box, Toneworks Korg som jag prövat genom fast med samma resultat. Hur gör jag för att få ordentligt ljud på datorn? Någon som har några idéer om vad som är fel så tackar jag ödmjukast för dessa. Mvh ruggig gitarrspelare 😱

Redigerat av ruggig_gitarrspelare
Annons
Postat

Tackar för de uteblivna svaren. Har nu prövat på en annan dator och det fungerar bra! Kör med gratisprogrammet Reaper som jag hört om genom att läsa här i forumet. Tack för det! Dock har jag lite problem med kanalerna, verkar som ljudet från föregående kanaler följer med till nästa hela tiden. Vad gör jag för fel? Eller det kanske är så på det programmet. Vill helst isolera varje kanal till ett ljud och att inte föregående kanalers ljud ska följa med.. någon som hajjar så svara! 😆

Ha det bra!

Mvh ruggig gitarrspelare

Postat (redigerat)
kan det onte vara ditt ljudkort som är prutt och inte klarar det det vill att det skall?

Alltså, på den första datorn så var det med all säkerthet ljudkortet som spökade. Men tror inte att det är problemet på denna datorn då jag har bra ljud, snarare handlar det nog om begränsningar i programmet Reaper eller mina begränsade kunskaper i programmet.

Redigerat av ruggig_gitarrspelare
drloop (oregistrerad)
Postat
kan det onte vara ditt ljudkort som är prutt och inte klarar det det vill att det skall?

Alltså, på den första datorn så var det med all säkerthet ljudkortet som spökade. Men tror inte att det är problemet på denna datorn då jag har bra ljud, snarare handlar det nog om begränsningar i programmet Reaper eller mina begränsade kunskaper i programmet.

En chansning, använder du ett Creative kort kanske?

I så fall finns en knapp i inställningarna på kortet som fixar ditt problem.

Tyvärr är jag inte man att säga vad det är eftersom jag har ett annat kort själv.

Postat

Realtek AC97 audio står det när jag kollar ljudegenskaper.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.