Jump to content
Annons

Speciella människor


Tilly

Recommended Posts

Satt och pratade med min kollega inatt om musikproduktion osv..

Och så säger hon följande: Både jag och mina kompisar tycker att musiker, samt även producenter är väldigt speciella och orginella människor. Antingen är dom väldigt konstiga, innåtvända, och tycker udda saker och är lite tillbakadragna, ett orginal så att säga. Eller så är dom alltid väldigt glada, spontana, öppna, kan prata om allt med alla, lägger fram ideér till allt möjligt, tackar aldrig nej, är alltid en go, glad, trevlig och skön snubbe. Men det finns ingenting imellan. Antingen är man det ena, eller det andra. Man är aldrig normal"

Det var hennes ord. Och hon har väldigt mycket kontakt med musiker, band och producenter.

Är vi speciella människor?

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det ligger något i detta, att framförallt musiker är ena riktiga egocentriker och bara ser sig själva är ju inget nytt...producenter/tekniker har jag stött på av alla de slag, glada/buttra/kaxiga/ödmjuka/vanliga/tråkiga--så där ligger det nog lite myt i hennes formuleringar!

(blir gärna lite myt/skröna när man hör/berättar om udda personer i branschen)

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars... Konstnärer är rent generellt... konstiga 😄 . Håller på både med musik och grafik/bilder/teckning och får ofta höra här att jag inte är klok 😆 , så det stämmer nog rätt bra.

Lite introvert, svartklädd, skäggig och konstig. Man går sin egen väg och "grubblar och skapar".

Link to comment
Dela på andra sajter

JO!!!!Man kan faktiskt dela in oss musikmänniskor i två grupper!!!!!

Genom åren har jag stött på supersnälla ljudtekniker som fixat allt åt en , schyssta trummisar och basister som trivs att stå i bakgrunden och som gärna hjälper till med det mesta och är roliga att umgås med. Jag har också träffat en del riktigt roliga producenter som vi haft mycket trevligt med.

Men.....jag har också träffat människor med rena psykopatanlag som gjort allt för att komma "uppåt på stegen" och som bara drivits av sin egen ambition att hamna överst, stå där uppe och se ner på oss övriga. Det kanske är en nödvändig egenskap om man vill ta sig någonstans i musikbranschen? Att kunna använda armbågarna och skita i vad andra tycker. Det dumma är att den ena gruppen liksom "livnär sig" på den andra och slukar deras glädje och skaparkraft till slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...