Jump to content
Annons

blir irriterad på en grej!


mr_chess

Recommended Posts

hej på er!!

tycker om hemsidan här väldigt mycket. Men det finns faktiskt en liten detalj som stör mig hela tiden. Förstår inte att någon klagar. Men det är att det finns inga ordentliga knappar för "Framåt" "Bakåt" osv. bara små små siffror i ett hörn längst ner. Än värre är att de alltid finns längst ner och man måste alltid scrolla först ner och för att sen klicka på den där lilla siffran. NEJ TACK! Ska det vara så himla svårt att sätta dit några större knappar både upp och nere.

Detta får ni ta tag i under julen så är iallafall ert jullov räddat för er på redaktionen.

God Jul önskar jag iallafall och hoppas vi får ett bra nästa år också här på forumet.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På ett av de två skinnen måste det bara finnas på ett ställe, du få helt enkelt byta utt till de skinnet som har på båda ställena!

ehhh... skinn? snackar vi renskinn eller vad snackar vi om 😛 ?? och nope jag ser då inga framåt eller bakåt knappar längst upp till vänster

tja flintan; jag menar att varenda gång jag är inne på forumet och tittar på en tråd så måste jag scrolla ner längst ner för att kunna klicka på en jätteliten 2 eller 3 osv för att kunna läsa en annan sida. Grymt irriterande att de inte kan fixa större rutor som man slipper få huvudvärk av att klicka på

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Mr_Chess??M Va menar du.. Vad är problemet.. Har inte du en sån mus med hjul i .. Jag upplever inga såna problem som du upplever.. Sen är inte detta en hemsida utan ett forum där folk frågar och svarar.. Därför blir det lite långt i bland.. Hemsidan hittar du på http://studio.idg.se/ 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder knappt musens rullhjul för att det oftast är mycket smidigare och mer ergonomiskt att använda tangentbordet. Ett klick på end eller home så är du i slutet eller i början av sidan direkt. Bläddra på sidan med page down eller page upp. Inte ska du behöva rulla på hjulet som en tokig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar mr_chess, även om dom andra låssas eller inte vill förstå, upplever samma sak ibland,

Ex, man vet en bra tråd med någon person som har sagt något bra, eller tips,

men vet inte exakt om det var på sid 3, 4 eller 5. som det är nu scrollar man ner till slutet, för att försöka hitta inlägget sen trycka på siffran, sen upprepa tills man hittar.

finns forum med siffror uppe och nere. 😛

Jag upplever det inte som ett jätte stort problem, men det är något jag med noterat. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hej på er!!

tycker om hemsidan här väldigt mycket. Men det finns faktiskt en liten detalj som stör mig hela tiden. Förstår inte att någon klagar. Men det är att det finns inga ordentliga knappar för "Framåt" "Bakåt" osv. bara små små siffror i ett hörn längst ner. Än värre är att de alltid finns längst ner och man måste alltid scrolla först ner och för att sen klicka på den där lilla siffran. NEJ TACK! Ska det vara så himla svårt att sätta dit några större knappar både upp och nere.

Detta får ni ta tag i under julen så är iallafall ert jullov räddat för er på redaktionen.

God Jul önskar jag iallafall och hoppas vi får ett bra nästa år också här på forumet.

MVH Anders

Du har ett ganska bekymmerslöst liv va?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej på er!!

tycker om hemsidan här väldigt mycket. Men det finns faktiskt en liten detalj som stör mig hela tiden. Förstår inte att någon klagar. Men det är att det finns inga ordentliga knappar för "Framåt" "Bakåt" osv. bara små små siffror i ett hörn längst ner. Än värre är att de alltid finns längst ner och man måste alltid scrolla först ner och för att sen klicka på den där lilla siffran. NEJ TACK! Ska det vara så himla svårt att sätta dit några större knappar både upp och nere.

Detta får ni ta tag i under julen så är iallafall ert jullov räddat för er på redaktionen.

God Jul önskar jag iallafall och hoppas vi får ett bra nästa år också här på forumet.

MVH Anders

Du har ett ganska bekymmerslöst liv va?

Skulle precis skriva det... 🙁

Om det är ditt stora problem här i livet så tror jag du lever ett förhållandevis lättsamt liv 😛

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Mr_Chess??M Va menar du.. Vad är problemet.. Har inte du en sån mus med hjul i .. Jag upplever inga såna problem som du upplever.. Sen är inte detta en hemsida utan ett forum där folk frågar och svarar.. Därför blir det lite långt i bland.. Hemsidan hittar du på http://studio.idg.se/😉

skrattar mig fördärvad... icke det

ehhh, känns som om jag blir totalt missförstådd här. problemet är inte scrollen utan att för att komma vidare till en annan sida i en tråd så måste man trycka på den där lilla siffran var den än må vara. varför har man en stor knapp för att starta en ny tråd eller svara men inte att kunna gå framåt i tråden på en sida.

och ja, om detta problem löses kommer vi få världsfred, tro mig 🙁 så därför är jag angelägen om detta, är inte ni det?? 🙂😛

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan faktiskt hålla med mr_chess lite. Det vore smidigare om det också fanns fram och bakåt knappar längst upp på varje sida. Men de längst ned måste ju också behållas, annars blir det jobbigt när man har läst klart en sida. Jag ser det dock inte som något stort problem, men visst skulle det vara smidigt med fram-och-bakåt-knappar längst upp på varje tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

fidden: kan meddela att den där raden ser jag överhuvudtaget inte när jag är inne på forumet. om jag vill gå vidare så måste jag först scrolla eller trycka pil ner tills man kommer i slutet av sidans alla svar för att därefter kunna trycka på den där lilla siffran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips 1:

nummer.jpg

Tips 2:

Om siffrorna är för små för att klicka på, ändra då upplösning på din skärm, eller känsligheten på din mus.

Där var de ja, dags att skaffa nya glasögon 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fidden: kan meddela att den där raden ser jag överhuvudtaget inte när jag är inne på forumet. om jag vill gå vidare så måste jag först scrolla eller trycka pil ner tills man kommer i slutet av sidans alla svar för att därefter kunna trycka på den där lilla siffran.

Mycket märkligt... jag har provat forumets två olika "skal" nu och siffrorna syns på båda för mig. Är du verkligen inne i en tråd som har fler sidor när du kollar? Kanske kan vara nåt browserproblem annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

fidden

(känner en svag rodnad sträcker sig över kinderna och känner pinsamheten lägger sig som en dimma över ögonen)

ehhh... det kan nooog bero på det. ahaha, idiotiskt. checkade aldrig på en sida med fler än en sida och när jag gjorde det så fanns de där.

men min irritation över att det inte finns några större knappar för framåt och bakåt en eller till sista sidan, kvarstår däremot. Varför använda simpla siffror och inte blaffa på rejält med lite större rutor.

ALLTSÅ: Är det bara JAG som blir lite irriterad över det eller? Och ni som inte blir det, ni föredrar alltså ha de där små siffrorna?! För jag tycker att man ska alltid sträva efter att göra en hemsida eller forum så användarvänlig som möjligt. Och då kan just små sakerna göra skillnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

I-landsproblem!.. Eller egentligen inget problem alls.. Menyn för att välja en sida på en lååång tråd är alltid längst upp.. Oftast vill man se sista inlägg (sista sidan alltså)... Men sökfunktionen, se sina egna inlägg och direkta svar (klicka på sitt nickname) löser ju alla mellanproblem ju.

Jag fattar absolut inte Mr_Chess problem om jag ska vara ärlig? 😄😆😄😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...