Jump to content
Annons

Hetaste Virtuella Instrumenten?!...


JohnRua (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
no comments from the purist---finns ingen piano/flygelplugg som funkar enl. min mening---däremot är B4 jävligt schysst trots att jag inte skulle sagt så här för 5 år sedan...och några elpianon också för den delen vilka jag inte minnns namnet på just nu men who cares---the real thing is the best---ALWAYS!!!

🙂

elektrik piano låter görgött!!

"kurzweils typiska elpianoljud"samplingar är inte så överdrivet svårt o få till riktigt bra!!

bäst är ändå hårdvara med riktiga rattar o knappar.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna se en synt med samma arbetssätt som i Kontakt 2 - en massa tomma modulfack där man kan plocka in lite vad man har lust med.

Reaktor verkar vara för mycket syntkonstruktion. Massive har fasta moduler. Nåt däremellan skulle vara bra.

Nån som har tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

själv föredrar jag ReDrum, Subtractor samt NNXT.. malström använder jag aldrig!

NN19 likaså!!

🙂

😳

Varför ska ni Hardcore Reason Fans alltid kommentera med att ni använder Reasons instrument när snubben frågar vilka VST instrument det är som gäller?

Jag bara undrar - menar inget illa! 🙂

Han frågar faktiskt efter de hetaste "virtuella instrumenten" och ser inget i inlägget som tyder på enbart VST-instrument. 😎

"Nu menar jag VST/RTAS/AU/MAS instrument."

🙂

Om jag fått välja så skulle jag gärna se reasons instrument i VST format, jobbar mycket med dom! 🙂

använd syntmaker eller reaktor o gör likadana vst-pluggar av dom istället.. 🙂

ska jag göra när lönen kommer o man kan köpa lite gött.. 🙂

Det kanske man borde göra! 🙂

Om man lär sig programet riktigt ordentligt (vilket säkert kommer ta ett tag) så borde man ju kunna skapa en riktigt shysst synt, tror du inte? 🙂

Det som hade vart coolt hade varit om man fick någon riktigt bra "ljud skapare" fixa presetslistan..

Hade nog kunnat bli en bra synt då tror jag!

Majken, har du inga privat lektioner? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För mej som håller till i mellan klassen ( har inte råd med de dyraste pluggarna ). För mej är detta enkelt. Allt från Spectrasonics är fantastiskt. Trilogy, Atmosphere och Stylus RMX. Med de 3 behöver jag inget annat egentligen.

Jo, Melodyne är numera ett måste oxo.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

akoustik piano - native instruments - det bästa pianot jag har stöttt på hitills

Ja Steingraeber låter verkligen helt underbart bra. Vet inte hur länge jag letat efter ett virituellt upright piano som låter på riktigt. Well, the search is over.

Flyglarna kan jag både ha och mista däremot.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

För leads och bas, jag och Logics ES2 kan bara inte skiljas åt. Discovery V2 är jävligt fin för detta med.

Pads: CS80. Är billig i förhållande till hur bra den är. Supwerwave P8: Gratis och så jävla bra för pads.

FX och Ambient ljud: Arturias ARP 2600V. Också snorbillig i förhållande till vad den kan. Kanske inte är helt hundra orginalet men det spelar ingen roll.

Trummor: Majkens Grizzly på PC maskinerna. Tycker denna fungerar jävligt bra. Det är bara en synpunkt jag har på den. Skulle vara mycket nice med en upp och ner knapp som skrollar mellan alla ljud i en mapp så man slapp öppna hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

hygienteknikern (oregistrerad)

Diggar BLUE och Superwave stenhårt.

Är nyfiken på NI:s FM8 dock. FM7:an var rolig. 😄

Allt med EWQL är helt fantastisch med. Dyrt som faaaaan bara... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

själv föredrar jag ReDrum, Subtractor samt NNXT.. malström använder jag aldrig!

NN19 likaså!!

😛

🙂

Varför ska ni Hardcore Reason Fans alltid kommentera med att ni använder Reasons instrument när snubben frågar vilka VST instrument det är som gäller?

Jag bara undrar - menar inget illa! 🙂

Han frågar faktiskt efter de hetaste "virtuella instrumenten" och ser inget i inlägget som tyder på enbart VST-instrument. 😆

"Nu menar jag VST/RTAS/AU/MAS instrument."

🙂

Om jag fått välja så skulle jag gärna se reasons instrument i VST format, jobbar mycket med dom! 🙂

använd syntmaker eller reaktor o gör likadana vst-pluggar av dom istället.. 😉

ska jag göra när lönen kommer o man kan köpa lite gött.. 😛

Det kanske man borde göra! 🙂

Om man lär sig programet riktigt ordentligt (vilket säkert kommer ta ett tag) så borde man ju kunna skapa en riktigt shysst synt, tror du inte? 🙂

Det som hade vart coolt hade varit om man fick någon riktigt bra "ljud skapare" fixa presetslistan..

Hade nog kunnat bli en bra synt då tror jag!

Majken, har du inga privat lektioner? 😄

hehe, jag gillar ju att skruva synthljud,så det blir bara skoj.. 😛

får vänta tills att jag kommer hem från föräldrarna o nya studion o det tillsjag beställer programmen jag vill ha...!!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

atmosphere tycker jag är kanon.

Och varför är folk så förtjusta i b4? Charlie säger jag. (Samma ljudmotor som atmosphere och trilogy)

Går det atta använda atmosphere som len vanlig synth, eller är det verkligen abra pads som finns?

Link to comment
Dela på andra sajter

De enda instrumentpluggar jag har är bas och trumpluggar och här slår Addictive drums ut alla mina andra trumpluggar, Groove Agent, Battery och EZ-drummer! Mycket lättjobbad och genomtänkt gjord samt låter kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Lekte massor med Reaktor för några år sen, skitkul 😕 Men inte helt stabilt (på den tiden iaf) om man körde som VST. Jag hade en dedikerad dator till den..

MicroTonic är fet oxå!

/L

Reaktor, ja den är fin den med...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
El Hadji (oregistrerad)

Jag har precis börjat köra med Korg Legacy Collection (Wavestation, MS-20, Polysix). Gillar den helskarpt. Var ju med på tiden då Polysix'an var ett teknikens under och det är kul att återuppleva gamla minnen.

reFX Vanguard är också en favorit bland pluggarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Access Virus Powercore

Massive

FM8

Pentagon

Vanguard

Reaktor

dom här kickar om möjligt så mkt så man blir gråtfärdig 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...