Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Är det någon som kan förmarma sig och tala om hur man gör för att använda 2 datorskärmar med Cubase SX3-SX4. Har dualhead instalerat och det funkar med andra program att bara dra över en applikation. När jag ex; startra mixern eller andra applikationer i Cubase SX så går det inte att dra över den till den adra datorskärmen. Vad göra?

Lillefar

Annons
Postat
  lillefar sa:
Hej

Är det någon som kan förmarma sig och tala om hur man gör för att använda 2 datorskärmar med Cubase SX3-SX4. Har dualhead instalerat och det funkar med andra program att bara dra över en applikation. När jag ex; startra mixern eller andra applikationer i Cubase SX så går det inte att dra över den till den adra datorskärmen. Vad göra?

Lillefar

Maximera inte Cubase-fönstret, utan dra ut det för hand över båda skärmarna, så löser du problemet. 😉

Postat

Tackar tackar det skall jag pröva och förstår jag dig rätt så gör jag så att jag strechar fönstret så att det dyker upp i båda skärmarna och sedan kan man start olika applikationer och placera ut dem i olika skärmar eller?

Postat
  lillefar sa:
Tackar tackar det skall jag pröva och förstår jag dig rätt så gör jag så att jag strechar fönstret så att det dyker upp i båda skärmarna och sedan kan man start olika applikationer och placera ut dem i olika skärmar eller?

Precis. Mixern och annat måste befinna sig inne i Cubase fönster. Därför måste du dra ut huvudfönstret över båda skärmarna.

Postat
  Wernborg sa:
  lillefar sa:

Precis. Mixern och annat måste befinna sig inne i Cubase fönster. Därför måste du dra ut huvudfönstret över båda skärmarna.

Nja, om man väljer "Always on top" på mixern så kan man flytta den till andra skärmen utan att dra ut Cubase-fönstret över båda skärmarna.

Postat
  Pico sa:
  Wernborg sa:
  lillefar sa:

Nja, om man väljer "Always on top" på mixern så kan man flytta den till andra skärmen utan att dra ut Cubase-fönstret över båda skärmarna.

Visst - men jag tycker att det är bättre att ha allt samlat inom Cubase-fönstret, än att skicka ut sådant som tillhör, så att det ligger helt utanför... 🙂

Postat

Hej

Då vet jag nog det jag bör veta och tack för suveränt bra svar.

Smaska nu i er Julskinka eller vad som passar bäst. Själv tycker jag sovmorgon slår det mesta :-)

/Lillefar

Postat

i sx3 finns det väl typ "tile vertical" .

trycker du på den under "window" menyn så lägger sig själva miditjosan i höger/vänsterskärm sen har du vise versa med vstintreumsts och mixer tex

skitbra!

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.