aburman Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Hejsan, Ja hĂ„ller pĂ„ Ă„ fixar till ett template i FL som ja tĂ€nkte kunde vara anvĂ€ndbart nĂ€r man vill testa olika melodier och dylikt. Syftet med denna trĂ„d Ă€r att fĂ„ lite hjĂ€lp pĂ„ vĂ€gen till ett trevligt template för dance/commercial trance sound. Your browser does not support the HTML5 audio tag Nu vill ja höra vad ni tycker jag borde Ă€ndra pĂ„! Tack pĂ„ förhand för din Ă„sikt. đ
Nexustwins Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) Tycker att det lĂ„ter bra, vet inte hur lĂ€nge du har jobbat med musik. Leaden lĂ„ter bra men jag saknar liiiite diskant i den, lite mer sĂ„gtand skulle inte skada alltsĂ„ =). Hihattarna ligger för lĂ„ngt bak, skĂ€r lite i botten och höj den sĂ„ sticker de ut mer. En bredare pad skulle gett mer djup i lĂ„ten och en compressor + eq pĂ„ basen för att minska subbigheten i den =). Edit: Ălskar melodin =). Knaske lite mycket insp frĂ„n basshunter? //Nexustwins Redigerat 8 december 2006 av Nexustwins
aburman Postat 8 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 8 december 2006 (redigerat) Tycker att det lĂ„ter bra, vet inte hur lĂ€nge du har jobbat med musik. Leaden lĂ„ter bra men jag saknar liiiite diskant i den, lite mer sĂ„gtand skulle inte skada alltsĂ„ =). Hihattarna ligger för lĂ„ngt bak, skĂ€r lite i botten och höj den sĂ„ sticker de ut mer. En bredare pad skulle gett mer djup i lĂ„ten och en compressor + eq pĂ„ basen för att minska subbigheten i den =). Edit: Ălskar melodin =). //Nexustwins Tack för tipsen, skall testa laborera med dem genast och se hur resultatet blir. Jag har mixat (mixat ihop lĂ„tar, ej mastrat) en del musik tidigare men Ă€r rĂ€tt grön inom omrĂ„det produktion. Jag har faktiskt en kompressor pĂ„ basen redan men en eq saknas. StĂ€mmer att den Ă€r lite för stark i lĂ„ga frekvenser. AngĂ„ende melodin sĂ„ Ă€r det allas vĂ„r kĂ€ra Basshunter du skall tacka đ Redigerat 8 december 2006 av aburman
Danabacken Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Trummorna lĂ„ter sĂ„ stela, sĂ„ det förstör drivet\rytmen lite i melodin, men sjĂ€lva melodin lĂ„ter bra. đ
aburman Postat 8 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 8 december 2006 Trummorna lĂ„ter sĂ„ stela, sĂ„ det förstör drivet\rytmen lite i melodin, men sjĂ€lva melodin lĂ„ter bra. đ Tack för tipset men pĂ„ vilket sĂ€tt vill du Ă€ndra pĂ„ dem? Har du nĂ„t förslag pĂ„ hur man Ă€ndrar pĂ„ dem, till det bĂ€ttre?
Freedom Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 hÄller med er , melodin var bra, och pÄ nÄtt sÀtt kÀndes den ganska rolig. det Ànda man kan sÀga som Àr negativt att den Àr tagen frÄn "basshunter gör melodi i FL" inte kanske rakt av, men man ser att det Àr pitchat lite toner hÀr och dÀr
Freedom Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 hÄller med er , melodin var bra, och pÄ nÄtt sÀtt kÀndes den ganska rolig. det Ànda man kan sÀga som Àr negativt att den Àr tagen frÄn "basshunter gör melodi i FL" inte kanske rakt av, men man ser att det Àr pitchat lite toner hÀr och dÀr
Lonian Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Ja jag mÀrkte ju direkt vart inspirationskÀllan kom ifrÄn. SÄ frÄn mina öron fÄr du ingen uppmÀrksamhet mer Àn att du lyckats imitera det du försökt göra. Vilket jag kan sÀga att Asshunter pÄ sitt vis lyckats 150 ggr bÀttre Àn orginalet redan. Prova nÄgot annat =p
aburman Postat 11 december 2006 TrÄdstartare Postat 11 december 2006 (redigerat) Ja jag mÀrkte ju direkt vart inspirationskÀllan kom ifrÄn.SÄ frÄn mina öron fÄr du ingen uppmÀrksamhet mer Àn att du lyckats imitera det du försökt göra. Vilket jag kan sÀga att Asshunter pÄ sitt vis lyckats 150 ggr bÀttre Àn orginalet redan. Prova nÄgot annat =p Nu har jag som sagt inte försökt imitera nÄgon utan bara anvÀnt mig av en av Basshunters lÄtar för att demonstrera ljudet jag hÄller pÄ stÀller in. Det Àr en midi rakt av alltsÄ. Redigerat 11 december 2006 av aburman
Nexustwins Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Ja jag mĂ€rkte ju direkt vart inspirationskĂ€llan kom ifrĂ„n.SĂ„ frĂ„n mina öron fĂ„r du ingen uppmĂ€rksamhet mer Ă€n att du lyckats imitera det du försökt göra. Vilket jag kan sĂ€ga att Asshunter pĂ„ sitt vis lyckats 150 ggr bĂ€ttre Ă€n orginalet redan. Prova nĂ„got annat =p Nu har jag som sagt inte försökt imitera nĂ„gon utan bara anvĂ€nt mig av en av Basshunters lĂ„tar för att demonstrera ljudet jag hĂ„ller pĂ„ stĂ€ller in. Det Ă€r en midi rakt av alltsĂ„. DĂ„ kanske du borde lĂ€sa forum reglerna đ.
aburman Postat 11 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 december 2006 (redigerat) DĂ„ kanske du borde lĂ€sa forum reglerna đ. Jag trodde de reglerna gĂ€llde för hela lĂ„tar man lade upp... I detta fall kan det vĂ€l anses som en preview pĂ„ en remix, i vĂ€rsta fall. Detta Ă€r ju bara ett klipp pĂ„ 45sek, tycker mig ha sett/hört urklipp ur mĂ€ngder av koperingsskyddade lĂ„tar hĂ€r och dĂ€r pĂ„ forumet tidigare. Correct me if I'm wrong! Redigerat 11 december 2006 av aburman
wikked Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 lĂ„ter skit bra đČ hur lĂ€nge har du gjort epic trance đČ... vill ocksĂ„ göra sĂ„dan musik som dig jag e pĂ„ g ja lĂ€rde mig 3takt iförrgĂ„r đ
Nexustwins Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 (redigerat) well, det kan vara jag som har fel. Edit: Att du gör ett template, gör mig fundersam. Du menar alltsĂ„ att du kommar att anvĂ€nda dessa ljuden i ditt musik skapande? Om du har tĂ€nkt sĂ„, tycker jag att du borde tĂ€nka om! Alla din lĂ„tar kommer att lĂ„ta exakt lika dant, och du kommer heller inte att förbĂ€ttra din ljudkvallitet. Mitt rĂ„d till dig Ă€r att tĂ€nkla om đČ. Redigerat 12 december 2006 av Nexustwins
aburman Postat 12 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2006 lĂ„ter skit bra đ hur lĂ€nge har du gjort epic trance đ... vill ocksĂ„ göra sĂ„dan musik som dig jag e pĂ„ g ja lĂ€rde mig 3takt iförrgĂ„r đ Tack tack. Jag har inte börjat Ă€nnu đ
aburman Postat 12 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2006 (redigerat) well, det kan vara jag som har fel. Edit: Att du gör ett template, gör mig fundersam. Du menar alltsĂ„ att du kommar att anvĂ€nda dessa ljuden i ditt musik skapande? Om du har tĂ€nkt sĂ„, tycker jag att du borde tĂ€nka om! Alla din lĂ„tar kommer att lĂ„ta exakt lika dant, och du kommer heller inte att förbĂ€ttra din ljudkvallitet. Mitt rĂ„d till dig Ă€r att tĂ€nkla om đ. Om du lĂ€st inlĂ€gget frĂ„n början mĂ„ste du Ă€ven ha lĂ€st igenom denna del "...ett template i FL som ja tĂ€nkte kunde vara anvĂ€ndbart nĂ€r man vill testa olika melodier och dylikt." AlltsĂ„ kommer jag nog INTE att anvĂ€nda det till varje lĂ„t. Redigerat 12 december 2006 av aburman
Nexustwins Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 well, det kan vara jag som har fel. Edit: Att du gör ett template, gör mig fundersam. Du menar alltsĂ„ att du kommar att anvĂ€nda dessa ljuden i ditt musik skapande? Om du har tĂ€nkt sĂ„, tycker jag att du borde tĂ€nka om! Alla din lĂ„tar kommer att lĂ„ta exakt lika dant, och du kommer heller inte att förbĂ€ttra din ljudkvallitet. Mitt rĂ„d till dig Ă€r att tĂ€nkla om đ. Om du lĂ€st inlĂ€gget frĂ„n början mĂ„ste du Ă€ven ha lĂ€st igenom denna del "...ett template i FL som ja tĂ€nkte kunde vara anvĂ€ndbart nĂ€r man vill testa olika melodier och dylikt." AlltsĂ„ kommer jag nog INTE att anvĂ€nda det till varje lĂ„t. Nog, đ. Ăr vĂ€ldigt lĂ€tt att man gör en melodi och sen bara fortsĂ€tter. Men visst det Ă€r du som gör msuiken, kör du pĂ„ basshunter metoden.
aburman Postat 12 december 2006 TrÄdstartare Postat 12 december 2006 kör du pÄ basshunter metoden. Exakt vad Àr basshunter-metoden???
Nexustwins Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 kör du pĂ„ basshunter metoden. Exakt vad Ă€r basshunter-metoden??? Eftersom han Ă€r en kĂ€nd "artist" vill han att han ska lĂ„ta som sig sjĂ€lv. alltsĂ„ inte förĂ€ndras under den tiden han slĂ€pper album. DĂ€rför anvĂ€nder han ett templatre som han har gjort för varje lĂ„t. đ
aburman Postat 12 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2006 (redigerat) kör du pĂ„ basshunter metoden. Exakt vad Ă€r basshunter-metoden??? Eftersom han Ă€r en kĂ€nd "artist" vill han att han ska lĂ„ta som sig sjĂ€lv. alltsĂ„ inte förĂ€ndras under den tiden han slĂ€pper album. DĂ€rför anvĂ€nder han ett templatre som han har gjort för varje lĂ„t. đ Om jag köpte en cd av en artist sĂ„ förvĂ€ntar jag nog mig att dom har nĂ„gorlunda samma stil pĂ„ nĂ€sta cd Ă„xĂ„. Jag menar knappast vill Basshunters lyssnare att han skall byta stil till Goa trance för nĂ€sta skiva... Och som sagt "kommer nog INTE att anvĂ€nda det till varje lĂ„t", om du vill haka upp dig pĂ„ ordet nog sĂ„ varsĂ„god. Redigerat 12 december 2006 av aburman
ThomasJ Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 kör du pĂ„ basshunter metoden. Exakt vad Ă€r basshunter-metoden??? Eftersom han Ă€r en kĂ€nd "artist" vill han att han ska lĂ„ta som sig sjĂ€lv. alltsĂ„ inte förĂ€ndras under den tiden han slĂ€pper album. DĂ€rför anvĂ€nder han ett templatre som han har gjort för varje lĂ„t. đ Om jag köpte en cd av en artist sĂ„ förvĂ€ntar jag nog mig att dom har nĂ„gorlunda samma stil pĂ„ nĂ€sta cd Ă„xĂ„. Jag menar knappast vill Basshunters lyssnare att han skall byta stil till Goa trance för nĂ€sta skiva... Och som sagt "kommer nog INTE att anvĂ€nda det till varje lĂ„t", om du vill haka upp dig pĂ„ ordet nog sĂ„ varsĂ„god. Men hallĂ„! Fattar vad du menar. Men Ă€r det inte lite vĂ€l lamt att göra sĂ„? Menar det att det Ă€r vĂ€l bĂ€ttre att köra sitt eget sound "pĂ„ riktigt" Ă€n att ha nĂ„gon fĂ€rdig mall som man utgĂ„r ifrĂ„n varje lĂ„t man gör. KĂ€ns mer proffsigt pĂ„ nĂ„tt vis. Kanske bar ajag som tycker det men sĂ„ tycker jag iaf!
aburman Postat 12 december 2006 TrÄdstartare Postat 12 december 2006 (redigerat) Men hallÄ!Fattar vad du menar. Men Àr det inte lite vÀl lamt att göra sÄ? Menar det att det Àr vÀl bÀttre att köra sitt eget sound "pÄ riktigt" Àn att ha nÄgon fÀrdig mall som man utgÄr ifrÄn varje lÄt man gör. KÀns mer proffsigt pÄ nÄtt vis. Kanske bar ajag som tycker det men sÄ tycker jag iaf! HallÄ hallÄ! Jovisst skall det vara variation, instÀmmer helt pÄ den punkten. Vad jag ville fÄ Nexustwins att förstÄ Àr bara att jag skall anvÀnda templatet för korta experiment nÀr jag vill testa nÄgot. Ett eget sound kan man ju baka in i sitt template; för med eget menar man ju att man INTE skall lÄta som nÄgon annan redan existerande producent. Redigerat 12 december 2006 av aburman
Lonian Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Ni kan gÀrna ge instruktioner för hur man skapar ett template, vad jag förstÄr av vad ni beskrivit sÄ Àr det en slags mall för ett instrument? Har hittills bara anvÀnt mig ibland av "save channel state" och ibland sparar jag Àven "mixer track" för att fÄ rÀtt sound pÄ ett instrument, typ ett piano. DÀrav brukar jag efter varje ny lÄt jag gör exprementera mig fram till ett nytt sound Àven om jag fortfarande har kvar "dead zombie" kÀnslan i lÄtarna ^^.
Barden Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 AlltsÄ seriöst... kom inte och sÀg att ni INTE har försökt rÀtt och slÀtt kopierat nÄgon för att se vad ni sjÀlva Àr kapabla till. Det Àr inget fel alls att anvÀnda "basshunter template" om man nu tycker det Àr kul och blir nöjd med som det lÄter. Som sagt, man formar alltid sitt eget ljud uitifrÄn det. Det kommer med tiden. Tycker det lÄter som att du fortfarande Àr djupt inne i utforskar stadiet och tror knappast att nÄgon ska behöva oroa sig för att det ska poppa upp Ànnu en artist med ovanligt starka band till basshunters musik. FortsÀtt göra det du tycker Àr kul och oroa dig inte för nÄt
emil90 Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Ni kan gĂ€rna ge instruktioner för hur man skapar ett template, vad jag förstĂ„r av vad ni beskrivit sĂ„ Ă€r det en slags mall för ett instrument? Jag förstĂ„r ej heller vad template Ă€r för nĂ„got? đ
Sjodahl Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 LĂ„ter detta bra gubbs? đhttp://www.speedyshare.com/727948748.html Kanske kass mixning mellan leaden, sitter med vanliga högtalare đ
aburman Postat 12 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2006 Ni kan gĂ€rna ge instruktioner för hur man skapar ett template, vad jag förstĂ„r av vad ni beskrivit sĂ„ Ă€r det en slags mall för ett instrument? Jag förstĂ„r ej heller vad template Ă€r för nĂ„got? đ Ett template Ă€r vad du fĂ„r upp nĂ€r du t.ex. startar FL. AlltsĂ„ man lĂ€gger önskade vst/synthar/trummor/pads m.m. och sparar det i mappen template sĂ„ gĂ„r det snabbt och enkelt att ladda in dem nĂ€r man vill experimentera lite. Mao sĂ„ slipper man plocka in allting pĂ„ nytt varje gĂ„ng. Direkt översĂ€ttning template = mall
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.