Avalon Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Funderar pĂ„ att köpa en Cort MR710F Hur Ă€r dom? Funkar de bra eller Ă€r det nĂ„t med just cort man ska se upp med? đđđ
Grillkeps Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 tvÀrto, Cort Àr det mest prisvÀrda mÀrke jag nÄnsin stött pÄ. Cortfabriken bygger ju akustiska gitarrer Ät bÄde Ibanez och Fender, men kostar betydligt mindre. (och Àr ofta bÀttre). Jag har Àgt tre cortgitarrer, och Ängrar att jag sÄlde nÄn av dom. Jag har haft Ibanez ocksÄ som kostade dubbelt sÄ mycket som min första Cort, men den kunde faktiskt inte mÀta sig med Cort. Bara köp!
rainydays Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Jag har ocksÄ bra erfarenheter av Cort. DÀrmed inte sagt att alla deras gitarrer Àr bra och prisvÀrda, men generellt Àr dem det.
lavrell Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Har en Cort-bas hemma och den Àr ju allt annat Àn bra. Fast har ju ocksÄ hört att de ska vara prisvÀrda sÄ hoppas att mitt bara va ett mÄndags-ex för din skulll.
Baktakt Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 SĂ€kert bra gitarrer men alldeles för fult namn...-Cort... đ En av mina första basar var av mĂ€rket zuzuki..he,he...gissa om man blev dissad đ AlltsĂ„, Köp en gura som har ett coolare namn helt enkelt...fast inte Gretsch, för det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att stava till. För övrigt har vĂ„r gitarrist en sĂ„dan les paul kopia, -en gammal hĂ€ck som lĂ„ter sĂ„dĂ€r....men den ser ju cool ut... Tjohopp!
thrinithan (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 jag har en kompis som fÄr nÄgra (5) Är sedan Àgde en cort bas och den var ingen höjdare direkt. DÀremot har jag hört att cort de senaste Ären fÄtt upp kvaliten ordentligt pÄ sina instrument utan att för den skull behöva Àndra priset. SÄ ja... senaste tiden har jag hört mycket bra om Cort... men förrut... nja
Hellpig Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Testade en polares polares Cort aukustisk gitarr och den var nĂ„got av det bĂ€sta jag spelat pĂ„. LĂ€ttspelad, vĂ€lbalanserad och ett suverĂ€nt ljud! Tror att den modellen heter SF1 eller nĂ„got sĂ„nt. Och som ett sidospĂ„r sĂ„ lĂ„g en sĂ„dan ute pĂ„ Jams webbplats tills jag skrev till dem för att köpa den... dĂ„ visade det sig att den redan var sĂ„ld. Det Ă€r dĂ„ man kĂ€nner att man redan lever i framtiden med digital lagerstatus och sĂ„... eller?! đ
drloop (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Har en Cort elgura, bra pris och kanonkvalité pÄ bygget.
Lee Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Har en Cort elgura. Skitbra gura helt enkelt. Blev inte sÀmre av att den kostade fickpengar.
Avalon Postat 29 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 29 december 2006 đCort MR710F MB vart det đ± Nöjd ? đ đ Japp! Hur nöjd som helst đ
DrHans Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Dom Cort jag testat har varit mycket gitarr för pengarna
musik (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Det vore bÄde översittaraktigt, förmÀtet och nÀstan ondskefullt om jag sa vad jag tycker om Cort, dvs. att det Àr det sÀmsta musikinstrumentmÀrke jag nÄgonsin stött pÄ och att det lÄter skit, allt jag testat frÄn dem, för det kan ju faktiskt vara sÄ att trÄdskaparen spanat in nÀmnda modell, drömt om den, flitigt jobbat extra, kanske önskat sig julpengar, för att en dag till sist kunna gÄ de glÀdjefyllda stegen in till musikaffÀren och hÄva upp pengarna till denna kÀra tingest. SÄ dÀrför sÀger jag bara: allt Àr en smaksak, lycka till och hoppas du blir nöjd! hörlurar//:musik
JahCrab Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Jag har inte provat just din modell, men generellt sett Àr Cort i mitt tycke ett prisvÀrt mÀrke. Innan du köper... kolla runt vad du hittar pÄ begagnatmarknaden. Med tanke pÄ din prisklass(baserat pÄ priset pÄ modellen du funderar pÄ) bör du inte helt exkludera att titta pÄ begagnade Martin/Furch/Taylor/övriga högklassgitarrmÀrken. Kvalitetsgitarrer hÄller i evigheter och lÄter knappast sÀmre bara för att de Àr begagnade. Titta runt... det finns gott om finfina grejer begagnat. TÀnk ocksÄ pÄ om du verkligen behöver mickad gitarr direkt. Du fÄr mer gitarr om du skippar mickningen. Det gÄr alltid att fixa senare. Spela igenom allt du kan hitta i musikaffÀrer och pÄ andra stÀllen och se vad du fastnar för. Testa testa testa! Lycka till!
JahCrab Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Det vore bĂ„de översittaraktigt, förmĂ€tet och nĂ€stan ondskefullt om jag sa vad jag tycker om Cort, dvs. att det Ă€r det sĂ€msta musikinstrumentmĂ€rke jag nĂ„gonsin stött pĂ„ och att det lĂ„ter skit, allt jag testat frĂ„n dem, för det kan ju faktiskt vara sĂ„ att trĂ„dskaparen spanat in nĂ€mnda modell, drömt om den, flitigt jobbat extra, kanske önskat sig julpengar, för att en dag till sist kunna gĂ„ de glĂ€djefyllda stegen in till musikaffĂ€ren och hĂ„va upp pengarna till denna kĂ€ra tingest. SĂ„ dĂ€rför sĂ€ger jag bara: allt Ă€r en smaksak, lycka till och hoppas du blir nöjd! hörlurar//:musik SjĂ€lvfallet Ă€r allt en smaksak men... av rent intresse frĂ„n min sida: vad Ă€r det som Ă€r sĂ„ hemskt med Cort? đ
musik (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 SjĂ€lvfallet Ă€r allt en smaksak men... av rent intresse frĂ„n min sida: vad Ă€r det som Ă€r sĂ„ hemskt med Cort? đ Ljudet. Jag tycker det lĂ„ter klanglöst jĂ€mfört med de flesta andra mĂ€rken. Det lĂ„ter inte vackert helt enkelt. NĂ„gon skrev om deras samröre med Fender. Det Ă€r ett annat mĂ€rke jag inte heller uppskattar, dĂ„ det gĂ€ller akustiska gitarrer. đ :musik
drloop (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Cort tillverkar Ät andra gitarrproducenter. SÄ det Àr mycket möjligt att du redan spelat pÄ en gitarr med ett annat mÀrke Àn Cort, fast byggt av Cort :-)
Lee Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Köpt ja. Mr 730FX. I julklapp till mig sjÀlv. Kanon gitarr för de fickpengarna. (NÄja...)
Hellpig Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 SjĂ€lvfallet Ă€r allt en smaksak men... av rent intresse frĂ„n min sida: vad Ă€r det som Ă€r sĂ„ hemskt med Cort? đ Ljudet. Jag tycker det lĂ„ter klanglöst jĂ€mfört med de flesta andra mĂ€rken. Det lĂ„ter inte vackert helt enkelt. NĂ„gon skrev om deras samröre med Fender. Det Ă€r ett annat mĂ€rke jag inte heller uppskattar, dĂ„ det gĂ€ller akustiska gitarrer. đ :musik Cort har gjort mycket skit, i början av 80-talet var deras produkter (som jag testade dĂ„) hemska... gitarren/modellen jag nĂ€mnde ovan Ă€r precis tvĂ€rtom. Jag trillade nĂ€stan av stolen nĂ€r jag testade den. Den örfilade upp vilken aukustisk gitarr som helst, testade nyligen en Martin för 20 papp, Corten smiskade den lĂ€tt... đ
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Testade en polares polares Cort aukustisk gitarr och den var nĂ„got av det bĂ€sta jag spelat pĂ„. LĂ€ttspelad, vĂ€lbalanserad och ett suverĂ€nt ljud! Tror att den modellen heter SF1 eller nĂ„got sĂ„nt. Och som ett sidospĂ„r sĂ„ lĂ„g en sĂ„dan ute pĂ„ Jams webbplats tills jag skrev till dem för att köpa den... dĂ„ visade det sig att den redan var sĂ„ld. Det Ă€r dĂ„ man kĂ€nner att man redan lever i framtiden med digital lagerstatus och sĂ„... eller?! đł Ok. FĂ„r vĂ€l greppa den om den kommer in nĂ„nstans, för att testa! Det dĂ€r med lagerhĂ„llning Ă€r ju inte ett dugg bĂ€ttre sedan "allt" hamnade pĂ„ webbsidor. De svarade mig i Jam med att det kommer ju in sĂ„ mycket, sĂ„ de har ingen chans att hinna uppdatera sina sidor. Ibland kan en pryl finnas pĂ„ 3 sidor i pĂ„ deras webbsite dessutom - alltsĂ„ under tre olika kategorier - och dĂ„ Ă€ndrar de ibland bara pĂ„ ena stĂ€llet. Som Keyboard, som kan finnas under orglar, under midikeyboards och under synthar t.ex. :musik
Hellpig Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Testade en polares polares Cort aukustisk gitarr och den var nĂ„got av det bĂ€sta jag spelat pĂ„. LĂ€ttspelad, vĂ€lbalanserad och ett suverĂ€nt ljud! Tror att den modellen heter SF1 eller nĂ„got sĂ„nt. Och som ett sidospĂ„r sĂ„ lĂ„g en sĂ„dan ute pĂ„ Jams webbplats tills jag skrev till dem för att köpa den... dĂ„ visade det sig att den redan var sĂ„ld. Det Ă€r dĂ„ man kĂ€nner att man redan lever i framtiden med digital lagerstatus och sĂ„... eller?! đ Ok. FĂ„r vĂ€l greppa den om den kommer in nĂ„nstans, för att testa! Det dĂ€r med lagerhĂ„llning Ă€r ju inte ett dugg bĂ€ttre sedan "allt" hamnade pĂ„ webbsidor. De svarade mig i Jam med att det kommer ju in sĂ„ mycket, sĂ„ de har ingen chans att hinna uppdatera sina sidor. Ibland kan en pryl finnas pĂ„ 3 sidor i pĂ„ deras webbsite dessutom - alltsĂ„ under tre olika kategorier - och dĂ„ Ă€ndrar de ibland bara pĂ„ ena stĂ€llet. Som Keyboard, som kan finnas under orglar, under midikeyboards och under synthar t.ex. :musik Ja. Det Ă€r som de sa i den dĂ€r gamla reklamen med Mr Jim; i framtiden Ă€r allting stort. Med tre webbsidor för samma pryl, menar jag... đ AlltsĂ„, att de inte kan koppla samman sina system Ă€r rĂ€tt skrĂ€mmande. Ja, jag vet att jag orerat om detta i en annan trĂ„d men de mĂ„ste vĂ€l ha nĂ„gon form av digital lagerstatus för sina prylar? Att koppla samman det med sin webbplats borde inte vara nĂ„got problem. Med betoning pĂ„ "borde". đł
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 De gÄr ivÀg och tittar i garderoben och pÄ hyllorna om dÀr stÄr en, tvÄ eller noll gitarrer av den önskade gitarrmodellen. Hittar de en av den, sÄ knallar de tillbaka och skriver in ett pÄ den sidan i lagerhÄllningen. Sedan frÄgar de om man ska ha den. Sedan Àndrar de till "0" dÀr igen. Om de hinner. Köper man inte gitarren efter att man testat den, sÄ har man besparat dem en del jobb. Jag har upplevt det sjÀlv. LIVE!! (finns bÄde pÄ vhs, dvd och BlueRay. Eller nÀÀ).
Avalon Postat 10 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 januari 2007 (redigerat) Köpt ja. Mr 730FX. I julklapp till mig sjĂ€lv. Kanon gitarr för de fickpengarna. (NĂ„ja...) Grattis SjĂ€lv sĂ„ vart det en Mr 710F MB đ Nöjd đ Japp đ Redigerat 10 januari 2007 av Avalon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.