Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis skaffat Colossus och ska nu registrera den. Det första man då måste göra är att registrera sig som användare på NI:s hemsida. Men när jag försöker så kommer detta meddelande upp:

"The system ID you are using is invalid. In order to prevent software abuse, your user data, IP number as well as other available session data have been sent to the NI webmaster. This data will not be saved indefinitely but will be verified."

Har skickat mail till deras support, men tänkte kolla om någon här har varit med om samma problem?

Annons
Postat

vad det betyder är att din version av C är redan registrerad, då på en annan dator/användare.

har du köpt C nytt eller beg.?

mickeand (oregistrerad)
Postat

Jag hade samma problem med en softsynth från NI som jag köpte begagnad.

Det hela löste sig genom att förre ägaren avregistrerade sig. Det dock dock ett tag innan avregisteringen verkligen gick igenom.

Innan avregistreringen var gjord fickk jag förresten precis samma felmeddelande som du.

Postat

Om du köpt den begagnad så är det dags att häva köpet. Colossus är en av East West produkter och får därmed inte säljas i andra hand.

/Majken

Postat (redigerat)

Jag har köpt mitt ex av colossys från deras hemsida nu när de har 50% rabbat så det är ett nytt exemplar, inte begagnat. Grejen är att när jag ska registrera ett nytt användarnamn på NI:s sida för att seda kunna registrera min produkt så kommer det meddelandet upp. Alltså när jag ska välja användernamn och lösenord m.m, har inget med registreringsrummret att göra. Jag har ingen annan NI:produkt så det vore konstigt om min e-mailadress redan är använd. Men jag får ta och testa en annan e-mailadress.

Har nu tetsat tre olika mailadresser, ingen skillnad 😳

Redigerat av Exil
Postat
System ID?

Det låter som om de inte vill godkänna datorkonfigurationen för att något är fel där...

Prova att bara registrera dig som användare först - alltså utan att göra det genom pluggen som ska aktiveras.

Jo jag kom precis på tanken själv, men fillifjonkan vad svårt det skulle vara att hitta det på deras hemsida.

Postat

Nu så visar det sig att det går itne att registrera sig på deras hemsida om man inte går genom "registration tools" som följer med Colossus. Nu börjar man bli lite frustrerad, men jag ska försöka hålla det inom mig 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.