Jump to content
Annons

Början på låt


Recommended Posts

Hallå!

Här kommer en grej som jag gärna vill ha synpunkter på! Gjorde den i somras, men det har inte blivit något mer av det...skulle gärna få lite goda ideer på en fortsättnig och även synpunkter på hur det låter. Är i förstadiet på inspelningkunskap. Är väl medveten om att det kan låta jävligt grötigt med alla effekter, men det va mest ett expriment. Hade nyligen börjat då och det blev lockande att ratta på all möjlig skit! 😆

MVH/Leif

LÅTNAMN: Falling

ARTIST/GRUPP: Leif

GENRE: deppig rock?

LÅTLÄNGD: 1.20 min

KOMPOSITÖR: Leif

PRODUCENT: Leif

MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,52 mb

STATUS: Skiss på intro

Falling.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sålde du trummisen och bassisten? 😮 .. som egenskap av trummis kände jag blystockarna braka lös på nedstämda och dämpade 10, 12 , 14, 16 och 20tums pukor + uppbackning av bas och pannade guror..

Kan ju bli en skitbra låt det här med rätt ingredienser.. gillade hur du spelat in sången då den påminner om nåt jag hört förut i annat sammanhang, men ändå nytt och intressant.

Ordna! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sålde du trummisen och bassisten? 😄 .. som egenskap av trummis kände jag blystockarna braka lös på nedstämda och dämpade 10, 12 , 14, 16 och 20tums pukor + uppbackning av bas och pannade guror..

Kan ju bli en skitbra låt det här med rätt ingredienser.. gillade hur du spelat in sången då den påminner om nåt jag hört förut i annat sammanhang, men ändå nytt och intressant.

Ordna! 😄

Ja, jag har inte tillgång till trummor för tillfället. Det låter ju ganska naket i nuläget. Hade piffat upp en hel del med trummor! Ska se om jag kan fixa ett trumprogram som låter bra. Tack för den goda kritiken! Det värmer i mitt hjärta!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som Alice in Chains.

Tjena Phobos!

Lyssnade på dina produktioner. De va helt ok! Gillade låten med Places to go! Den hade ett gött tempo! Även ditt eget projekt lät bra! Gillar hur du blandar stilar. Kanske att det ibland lät lite stereotypt/upprepande...men även det kan ju vara en fördel i viss musik! Vet inte om jag ska tolka det som att det låter bra, när du säger att det låter som Alice in chains...personligen gillar jag dem, så det blir ju ett plus för mig!

Tack för ditt bidrag iaf! Lycka till med din/eran musik! Det kommer säkert att gå skitbra!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 musiken var en aning rörig men man hör ju vart du är på väg!.. rösten vägde upp allt..jätteskön röst!

Ja, det är ju lite väl mycke på en gång, eller för mycke av fel saker å för lite av rätt saker, men det kommer kanske en bättre version längre fram. Tack för den goda kritiken på min röst! det värmde som fan! Har du gjort något som jag skulle få lyssna på? Älskar musik av nästan alla slag å blir gärna inspirerad!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 musiken var en aning rörig men man hör ju vart du är på väg!.. rösten vägde upp allt..jätteskön röst!

Ja, det är ju lite väl mycke på en gång, eller för mycke av fel saker å för lite av rätt saker, men det kommer kanske en bättre version längre fram. Tack för den goda kritiken på min röst! det värmde som fan! Har du gjort något som jag skulle få lyssna på? Älskar musik av nästan alla slag å blir gärna inspirerad!

MVH/Leif

Jepp du har en skön röst med ett stort register..det hörs!

Jodå jag sjunger också..😄..

Lyssna gärna! klicka på länken lite längre ned..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Valdez! Jag hade gärna lyssnat, men jag kunde tyvärr inte öppna låtlänken av någon anledning...kan vi fixa det på annat sett? e det något jag behöver programmera på datorn först kanske å isf vad? Hade varit skitintressant att lyssna på! tungt å alternativt låter som något jag verkligen skulle uppskatta! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Valdez! Jag hade gärna lyssnat, men jag kunde tyvärr inte öppna låtlänken av någon anledning...kan vi fixa det på annat sett? e det något jag behöver programmera på datorn först kanske å isf vad? Hade varit skitintressant att lyssna på! tungt å alternativt låter som något jag verkligen skulle uppskatta!  🙂

gör så här..

save target : skriv in: dont forget me. mp3

och i filformat: all files..så brukar det fungera..😄

eller hit..http://www.myspace.com/yvonneberg

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Valdez!

Lyssnade på låten! Den va vädigt skön! Antar att det är du som sjunger? din röst påminner om något/någons, men jag kan inte riktigt placera det...ändå låter den unikt. väldigt bra! Skön melodi på allt också! Gillar rubbet! Det kommer säkert att gå riktigt bra för er! Lycka till!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp ett fint samarbete med Slaptap och djonas..

Kul att du lyssnade!

Tillbaka till din låt nu...hoppas verkligen att du får färdigt din låt..rösten har du och dessutom är den ju helgjuten!

Håller koll på dina demolåtar här..

Lycka till.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Kommer nog att lägga ut fler inom kort. Kommer även att försöka fixa denna låten till det bättre. måste bara fixa ett bra trumprogram, så det inte låter så naket. Gör annars lite åt sing/songwriter-hållet, då jag inte spelar i ett band just nu. finns en till låt med mig här i forumet...borde ligga på förra sidan...lyssna gärna på den! tyvärr dålig mixning på den, men ändå...

Tack så mycke!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

känns som detta har potential...sjyssta guror och ovanligt bra sång....köp EZ-drummer och du är hemma 😉😳

Tack så mycke! Det va väldigt kul att höra! Ska kolla upp de där trummorna å återkomma med en bättre å mer färdig låt. Sitter å lyssnar på dina låtar nu. vädigt härlig/mysig musik på nåt vis! Gillar ditt sätt att göra musik på! Hoppas att det fortsätter att gå bra för dig å din musik!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...