Jump to content
Annons

PT utan installationsskiva?


Torwald

Recommended Posts

Annons

Tack för det snabba svaret! Såhär ligger det till exakt:

Jag är nybliven ägare av ett Digi002, som jag köpt begagnat. Vid köptillfället kunde inte säljaren (som inte själv kört PT) hitta cdskivan med PT och inte registreringspappret heller. Precis alla andra registreringspapper för demolicenser, men inte PT, såklart :rolleyes:

Jag håller på och snackar med säljaren hur vi ska lösa det, men min förhoppning är ju ändå att det inte är omöjligt.

Jag har själva licenskoden till PTLE, men alltså inte mjukvaran. Tråkigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har laddat hem PT LE utan att vara registrerad!

Jag vet inte hur det är nu men då det ju ändå bara är ägare av Digi och MBox som kan använda programmet borde det inte vara ngt problem!

(Menar har man hårdvaran har man köpt rätten att använda PTLE har man inte hårdvaran kan man ändå inte använda PTLE,

Att äga PT utan mjukvaran är som att äga ett hus men inte ha nyckeln, nyckeln är enkel att fixa men ifall man tappat huset till den nyckeln,

är det inte fullt lika enkelt att lösa :rolleyes:!.)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har laddat hem PT LE utan att vara registrerad!

Jag vet inte hur det är nu men då det ju ändå bara är ägare av Digi och MBox som kan använda programmet borde det inte vara ngt problem!

(Menar har man hårdvaran har man köpt rätten att använda PTLE har man inte hårdvaran kan man ändå inte använda PTLE,

Att äga PT utan hårdvaran är som att äga en motor utan tillhörande bil 😄!.)

Det var det jag trodde! Trodde aldrig det skulle vara något krångel, men tydligen... :rolleyes:

Annars är väl någon snäll och skickar en piratkopia till mig *hehe*

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Solna finns nått företag som är mer eller mindre officiell återförsäljare åt digidesign, dom har i alla fall tidigare kunnat fixa fram skivor till TDM-system när folk jag känner har jagat dem.. länk finns troligen på digidesigns hemsida, så mitt tips är att kolla med dem..

Edit: Som vanligt slänger man in tipsen strax efter grevens tid :rolleyes:

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har laddat hem PT LE utan att vara registrerad!

Jag vet inte hur det är nu men då det ju ändå bara är ägare av Digi och MBox som kan använda programmet borde det inte vara ngt problem!

(Menar har man hårdvaran har man köpt rätten att använda PTLE har man inte hårdvaran kan man ändå inte använda PTLE,

Att äga PT utan mjukvaran är som att äga ett hus men inte ha nyckeln, nyckeln är enkel att fixa men ifall man tappat huset till den nyckeln,

är det inte fullt lika enkelt att lösa 😳!.)

Dom är rätt snikna faktiskt. Man måste ha rätt kod för den version man vill tanka ner och du måste vara registrerad ägare.

Jag försökte tanka hem version 6.4 (till en äldre dator med Audiomedia III 😆 ) och jag var registrerad ägare av version 7 men si det gick inte. Jag lyckades till slut hitta den gamla koden som gällde för den versionen.

Alla uppgraderingar kostar extra. Om du har köpt en begagnad Digi002 är det ju inte säkert att den förra ägaren hade köpt version 7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Solna finns nått företag som är mer eller mindre officiell återförsäljare åt digidesign, dom har i alla fall tidigare kunnat fixa fram skivor till TDM-system när folk jag känner har jagat dem.. länk finns troligen på digidesigns hemsida, så mitt tips är att kolla med dem..

Edit: Som vanligt slänger man in tipsen strax efter grevens tid 😄

http://www.soundware.se

soundware sweden.. riktigt duktiga och fruktansvärt trevliga nissar som jobbar där..

kan bara lovorda dom!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

fö. så är det segt mellan olika versioner att man måste ha en viss licenskod för att få hem just den versionen..

alltså måste man ha licensen för den versionen för att kunna tanka uppgraderingen.. skumt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, exakt. Koden har jag faktiskt, men inte skivan. Den borde dock dyka upp snart på posten. Jag tror det var 6.7 som ingick. Vet någon av uppgradering till PT7 kostar? Ett par hundra spänn, eller mycket mer?

Runt 800 kr har jag för mig att det kostade när jag uppgraderade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...