Elvispen Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Tjappa, nu nÀr man Àntligen skaffat en myspace (www.myspace.com/elisforsgard) att lÀgga upp lÄtar pÄ sÄ tÀnkte jag att man skulle kanske presentera sig lite. Jag heter alltsÄ Elis och Àr 17Är och bor i Huddinge utanför stockholm, har spelat gitarr i nÄgra Är och började för kankse 1 Är sedan att spela in. Nu sitter jag pÄ en gasnka liten hemstudio som vÀxer lite dÄ och dÄ med olika saker. Jag spelar mest akustisk gitarr men fÀrsÀker mig Àven pÄ lite piano och sÄng med blandat resultat. Skulle vara trevligt om ni ville lyssna pÄ mina 2 lÄtar som ligger uppe pÄ myspace och kommentera (framförallt "Without wings" dÄ den Àr ett skolprojekt) sÄ att man kan fÄ reda pÄ vad man kunde göra bÀttre. Hade grymt / Elis 'Elvispen' ForsgÄrd
ChromaWoods Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Tjappa, Elis. Sitter och lyssnar pĂ„ Without Wings. Guran och sĂ„ngen lĂ„ter vĂ€l helt ok, och det Ă€r vĂ€ldigt fint nĂ€r du körar med tjejen... men det kĂ€nns som pianoljudet mĂ„ste göras nĂ„got Ă„t. Lite mer dynamik, det lĂ„ter liksom vĂ€ldigt "hĂ„rt" sĂ„ det skĂ€r lite i öronen. Ăr det samplingar? Jag tycker att arret annars Ă€r bra och jag tror det kan bli en kanonlĂ„t. đ Huddinge, trevligt. Jag bor i Farsta. đ VĂ€lkommen till forumet!
Elvispen Postat 25 november 2006 TrÄdstartare Postat 25 november 2006 (redigerat) jag har ocksÄ tÀnkt pÄ det med pianot faktiskt, bara aldrig gjort nÄtt Ät det. Nej det Àr ett linat keyboard (har inga midikablar). ska nog sÀtt mig ner lite med en EQ och se vad som kan göras Ät detta. Tack sÄ mycket för ditt svar /Elis EDIT: Stavning Redigerat 25 november 2006 av Elvispen
ChromaWoods Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Nej det Àr ett linat keyboard (har inga midikablar). Jag gissar att det inte Àr anslagskÀnsligt? Du kanske kan automatisera volymen i ditt sequenserprogram för att göra det lite mer dynamiskt.
Elvispen Postat 25 november 2006 TrÄdstartare Postat 25 november 2006 Det Àr det visst! : Hur gör man det? Jag kör cubase..
FredrikMikaelsson Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 hej hallÄ! mig hittar du pÄ myspace.com/fredasp
Elvispen Postat 25 november 2006 TrÄdstartare Postat 25 november 2006 (redigerat) Hejsan sjÀlv!! Och FredAsp var ju inte lite cool heller! diggar som fan Redigerat 25 november 2006 av Elvispen
ChromaWoods Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 (redigerat) Det Ă€r det visst! :Hur gör man det? Jag kör cubase.. DĂ€r ser man. đź SjĂ€lv hör jag till minioriteten hĂ€r pĂ„ forumet eftersom jag kör Renoise. Kan med andra ord inte Cubase. Sorry! Redigerat 25 november 2006 av ChromaWoods
Zyan Postat 3 december 2006 Postat 3 december 2006 Det Ă€r det visst! :đHur gör man det? Jag kör cubase.. Tryck pĂ„ play, ha W intryckt pĂ„ masterregeln och justera regeln pĂ„ kanalen medans det spelar. Sen nĂ€r du spelar upp med R intryckt sĂ„ justeras volymen likadant varje gĂ„ng. Du kan Ă€ven rita in den, finns en kurva man kan klicka fram under spĂ„ret. Annars sök pĂ„ automation i manualen.
ThomasJ Postat 3 december 2006 Postat 3 december 2006 VÀlkommen hit! MÄnga dÄrar har fastnat i trÀsket, bara att gratuelra att du hittat hit!
Stensdotter Postat 3 december 2006 Postat 3 december 2006 VĂ€lkommen hit kĂ€ra Elvisp đ Ska gĂ„ in o lyssna pĂ„ din musik. Jag har just knĂ„pat ihop en egen hemsida om du Ă€r nyfiken pĂ„ hur en av tjejerna hĂ€r pĂ„ Forum lĂ„ter *ler*. Samtliga lĂ„tar Ă€r samarbeten med olika killar frĂ„n Shortcut.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.