Jump to content
Annons

Fråga ang uppgradering av processor


Bajenuffe1

Recommended Posts

Hej..

Jag känner att min processor skulle behövas bytas ut till en snabbare.. Jag undrar om någon kan förklara hur jag VET om moderkortet stödjer en snabbare processor. Jag har idag en 2.56Ghz processor.. Nedan spec på moderkort.. Någon som vet hur snabb processor jag kan ploppa i detta moderkort?...

Moderkortet har beteckningen GA-8STXCFS

CPU Socket 478 for Intel® Micro FC-PGA2 Pentium® 4 processor

Support Intel Pentium 4 (Northwood, 0.13 m) processor

Intel Pentium 4 400/533MHz FSB

2nd cache depends on CPU

Chipset SiS 645DX Host/Memory controller

SiS 962L MuTIOL Media I/O

Länka gärna till Processor som är kompatibel.

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kollade på dustin och komplett på processorer med 478 socket, det fanns inga på komplett och den kraftigaste på dustin var på 2,26 GHz ock kostade 6 850:-

då är det bättre att köpa en:

INTEL CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ 4MB 1066MHZ S-775 för 2975:-

och ett moderkort:

ASUS P5W DH DELUXE 975X S-775 2X WLAN GBLAN ATX för 1995:-

sedan kanske det är mer grejer du behöver men jag tror att det lönar sig bättre att uppgradera allt eller hitta en begagnad processor om det finns nån kraftigare än den du redan har.

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt känner du att du måste ha en snabbare processor? (Alltså förutom det faktum att man ALLTID vill ha snabbare 😄 )

2.56 GHz är ju inte direkt långsamt. Har du problem med några program eller så? Jag tänkte att det kanske är nåt konfigurations-/mjukvaruproblem istället.

Om det ändå gäller uppgradering skulle jag nog också satsa på nytt moderkort + processor. Då får du (förutom större utbud) klart mycket mer för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...