Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjenna...

Satt å slötittade på tv, det säljs 21´- LCD tv:s för ca 3500...

Funderade på om det kan vara ett alternativ till att köpa en dyr monitor?

(under förutsättning att man kan koppa in datorn öht, villsäga)

Observera nu att detta handlar om amatör-hemma-"studio"...

.. å nu äre ba å hoppas på att man inte har ställt en idiotfråga 😆

Annons
Posted

Det går utmärkt att koppla en TV till datorn - men du kommer inte bli positivt överraskad.

För att en TV ska upp i samma upplösning som en datorskärm (eller ens i närheten) måste du upp många prisklasser. Eftersom datorskärmar har högre upplösning får du också plats med mer på skärmen. Det ger alltså större praktisk arbetsyta.

Den TVn du nämner har förmodligen inte mycket högre än omkring 1024*800 pixlar (med reservation för felaktiga proportioner).

Om du vill komma billigt undan, köp billiga datorskärmar! Det går ju att få två 17" TFT-skärmar för 3-4000!

Posted

Jag köpte mig en Anderson 32" på netonet förra vintern för 9900:- med vga ingång o allt som jag använder i studion med mkt gott resultat,de har gått ner i pris så idah får du säkert en sådan för runt 7000:- eller varför inte gå in på blocket där jag igår såg en LG 32" för 4000:-!!!

Posted

ållrajt!

Tackar för snabbt svar, finns det några bra förslag på skärm för en fattig folkmusiker? 😆

Datorn jag tänkte koppla ihop det med, är en PB 12´ ... har dock uppgraderat med trådlöst tgb och mus