stoffie Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 (redigerat) Tjena, satt och läste i studio och kom till en sida med en emusic annons. Jag hittade den lilla Hosa Doc-106 som är en adapter som gör att varje kanal på mitt mixerbord med en insertingång kan fungera som en direkt output till mitt ljudkort länk till tillverkarens förklaring Tryck på overview längst ned på sidan och så kommer du till en sida där de visar hur det fungerar. tyvärr är sidan på engelska och jag hittar inte mycket fakta om den här produkten på svenska men de finns på Jam för 95 spänn/st. Jag tänkte att någon med ett mixerbord lika dåligt lämpat för flerkanalsinspelning i dator som mitt kanske skulle bli intresserad, eller om ni visste något annat sätt att uppnå samma funktion? Jag har en yamaha mixer med 8 mono in, och 4 stereo in (yamaha 16/4). men tyvärr är den egentligen gjord för livebruk där alla instrument går ut i stereobussen till live högtalarare. Jag har länge funderat på att sälja den här och skaffa en firewiremixer, men har inte pengarna som behövs. Varje mono in på mixerbordet har en insertingång och jag har 8 mono in som sagt. Mitt ljudkort (M-audio Delta 1010LT) har också 8 mono in. Alltså om jag köpte 8 st sådana här adapters skulle jag kunna spela in runt 6 intstrument samtidigt, beroende på hur många instrument som spelas in i stereo.... Det vore schysst om ni skrev hit och kunde berätta lite, jag kan ju ha fattat fel. Är det lika bra ljud med den här tekninken som med t.ex en firewire mixer?, skriv är ni snälla för det är ett jävligt billigt alternativ till andra sätt för flerkanalsinspelning på dator. Om jag köpte adapters till alla 8 kanaler skulle det bara gå på 760 kr....Bra va? Ha det gött! Redigerat 20 november 2006 av stoffie
Humor Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 eller så tar du bara vilken telekontakt som helst o pluggar bara i den "halvvägs" i insertjacket o slipper betala 95:-
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.