Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena, satt och läste i studio och kom till en sida med en emusic annons. Jag hittade den lilla Hosa Doc-106 som är en adapter som gör att varje kanal på mitt mixerbord med en insertingång kan fungera som en direkt output till mitt ljudkort

länk till tillverkarens förklaring

Tryck på overview längst ned på sidan och så kommer du till en sida där de visar hur det fungerar.

tyvärr är sidan på engelska och jag hittar inte mycket fakta om den här produkten på svenska men de finns på Jam för 95 spänn/st.

Jag tänkte att någon med ett mixerbord lika dåligt lämpat för flerkanalsinspelning i dator som mitt kanske skulle bli intresserad, eller om ni visste något annat sätt att uppnå samma funktion?

Jag har en yamaha mixer med 8 mono in, och 4 stereo in (yamaha 16/4). men tyvärr är den egentligen gjord för livebruk där alla instrument går ut i stereobussen till live högtalarare. Jag har länge funderat på att sälja den här och skaffa en firewiremixer, men har inte pengarna som behövs. Varje mono in på mixerbordet har en insertingång och jag har 8 mono in som sagt. Mitt ljudkort (M-audio Delta 1010LT) har också 8 mono in. Alltså om jag köpte 8 st sådana här adapters skulle jag kunna spela in runt 6 intstrument samtidigt, beroende på hur många instrument som spelas in i stereo....

Det vore schysst om ni skrev hit och kunde berätta lite, jag kan ju ha fattat fel.

Är det lika bra ljud med den här tekninken som med t.ex en firewire mixer?, skriv är ni snälla för det är ett jävligt billigt alternativ till andra sätt för flerkanalsinspelning på dator. Om jag köpte adapters till alla 8 kanaler skulle det bara gå på 760 kr....Bra va?

Ha det gött!

Redigerat av stoffie
Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Jo, verkar funka tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.