Jump to content
Annons

Mixningstips i FL


andynista

Recommended Posts

Man får alltid höra att man ska jämföra med någon favvoplatta som har soundet man är ute efter när man slutmixar sin låt. Well... jag kom på en enkel lösning som underlättar detta i FL.

Klipp ut en snutt av låten du "vill låta som" och spara den i en mapp som syns i FL:s browser. Sen är det bara att klicka på den om och om igen när du mixar tills din egen är i närheten av samma sound! Hur bra som helst!

Jag har sparat ner ca 20 snuttar av olika bra låtar som har ett sound som jag ofta strävar efter. Hela tiden ett klick bort i browsern! 😎

EDIT: Ändrade ämnestiteln från Mastringstips till det mer korrekta Mixningstips!

Redigerat av andynista
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cleff (oregistrerad)

Lät smidigt och bra...men vill inte mastra i FL, utan endast mixa 😄...vill inte mastra själv alls eftersom jag är rätt kass på det, men det hör inte hit 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lät smidigt och bra...men vill inte mastra i FL, utan endast mixa 😆...vill inte mastra själv alls eftersom jag är rätt kass på det, men det hör inte hit 🙂

Oops, kanske blandade ihop termerna lite där. "Mixningstips" hade kanske varit bättre.

EDIT: Bytte.

Redigerat av andynista
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...