Jump to content
Annons

... hm... hej...


Niraya (oregistrerad)

Recommended Posts

Niraya (oregistrerad)

Hejsan hejsan,

Vääldigt ny här!

Heter Caroline, från Örnsköldsvik men studerar i Umeå.

Måste erkänna att jag inte är nån som är bra på musikprogram, inte alls,

utan jag är här för att läsa lite på forumet, lyssna och kommentera demos och kanske till och med lära mig nått nytt 😄

Hoppas att en dag lära mig (och hitta orken att ära mig) ett musikprogram och koka ihop lite toner.

Men för tillfället är jag bara väldigt musikintresserad (och vem är inte det?)

Men jag tänkte: Jag har inget att göra, så jag kan ju alltid presentera mig själv lite.

Hm, älskar att sjunga. Tagit sånglektioner i sex år men tyvärr bara gjort ett

framtrände där jag sjöng solo. En aria från 1700-talet 😉 Det var riktigt skoj! Det var genom en skola, så jag fick tillgång till studion för att sjunga in den

på skiva, vilket var ännu roligare. Laddat upp den för några kompisar och fått min röst godkänd av dem, vilket var en lättnad!

Har ganska så brett register och sjunger det mest. Oftast opera, rock och pop.

Gillar även att sjunga musik på olika språk (engelska, spanska, ryska, spanska, polska etc)

Lyssnar på Korn, Sarah Brightman, Gackt, Dir en Grey, Prodigy, 30 seconds to Mars, Kent, Marilyn Manson och många, många fler. 🙂 Finns mycket bra musik där ute!

Hm.. när jag inte gör mitt bästa att studera eller sjunger så skriver jag böcker. Någonting jag också gjort i flera år och älskar att göra! Skriver mest skräck/fantasy och jobbar nu på bok fyra i en serie som förväntas bli åtta delar.

Vet inte riktigt hur den här presentationen blev, men det får heta duga!

Ha en bra kväll alla människor där ute!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Niraya (oregistrerad)

Lugnt, jag tar en taxitur runt stan och skriker för full hals! 😄

(sen får jag förstås ta springnota från taxi, men det är lätt värt det!!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Niraya (oregistrerad)
Hej Caroline!

Välkommen hit. Har du något där du sjunger som du kan visa?

öhh.. har bara låten jag sjöng in under skoltiden, och det är ju inte min.

Och man får inte ladda upp covers, men jag vet inte hur det är med just

den är låten eftersom den är klassisk. :rolleyes: *nollställd*

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Caroline!

Välkommen hit. Har du något där du sjunger som du kan visa?

öhh.. har bara låten jag sjöng in under skoltiden, och det är ju inte min.

Och man får inte ladda upp covers, men jag vet inte hur det är med just

den är låten eftersom den är klassisk. :rolleyes: *nollställd*

Ingen fara att tanka upp. Om någon ansvarig på forumet misstycker får han radera tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen, kul med så vid musiksmak också. Gällande musikprogram, du kan ju börja med att lägga upp vad du vill göra för musik, och be om tips vad för grejer du kan vara behjälpt av att skaffa...

Kanske kan bli ett samarbete ngn gång framöver, skriv ett libretto så kokar vi ihop musik, gärna i stilen skräck/triller!? =)

Fråga den som spelade in det om lov, för är det klassiskt (då kanske minst 100 år?) så borde dte inte vara några problem.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Niraya (oregistrerad)

Ah, laddade upp låten under Demoinspelningar och sen ser vi om nån misstycker (och om låten funkar, :rolleyes: )

Kul att (förhoppningsvis) höra åsikter från andra än bara kompisarna. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, laddade upp låten under Demoinspelningar och sen ser vi om nån misstycker (och om låten funkar,  😆 )

Kul att (förhoppningsvis) höra åsikter från andra än bara kompisarna.  😄

Ja, den funkade utmärkt! Och som jag skrev där, sjunger du väldigt bra! Ta vara på din talang.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.. när jag inte gör mitt bästa att studera eller sjunger så skriver jag böcker. Någonting jag också gjort i flera år och älskar att göra! Skriver mest skräck/fantasy och jobbar nu på bok fyra i en serie som förväntas bli åtta delar.

Hett! Vore det inte för att jag för närvarande är så uppslukad av musicerandet skulle jag säkert skriva. Kan se mig själv sitta i en gungstol på altanen med en låda rödvin och skriva samhällskritiska romaner som gammal. Tills dess får man nöja sig med sånglyrik istället. 😆

Anyways, välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Niraya (oregistrerad)
Hm.. när jag inte gör mitt bästa att studera eller sjunger så skriver jag böcker. Någonting jag också gjort i flera år och älskar att göra! Skriver mest skräck/fantasy och jobbar nu på bok fyra i en serie som förväntas bli åtta delar.

Hett! Vore det inte för att jag för närvarande är så uppslukad av musicerandet skulle jag säkert skriva. Kan se mig själv sitta i en gungstol på altanen med en låda rödvin och skriva samhällskritiska romaner som gammal. Tills dess får man nöja sig med sånglyrik istället. 😎

Anyways, välkommen!

Ahh! Låter ju underbart sätt att spendera sin tid på, när man blivit gammal eller medan man är ung 😉

Tänk mig också att jag ska sitta ute i ingenstans och skriva så mkt som jag vill och testa olika stilar!

Musik och att skriva... sånt är underbart! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
Hejsan hejsan,

Vääldigt ny här!

Heter Caroline, från Örnsköldsvik men studerar i Umeå.

vare möjligtvis dig som ida larsdotter trääffade på natt-tåget på väg ner till värmland? . ajja hej hej och välkommen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...