Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Jag behöver en VST effekt eller dylikt för att få Comradio effekt (ljud som efterliknar en comradio)? Är det någon som har något bra tips på vad jag kan skaffa för detta ändamål?

Mvh

/pelle

Annons
Posted

Vet inte vilket DAW prgrsm du använder... Men med et bandpassfilter 200~1000Khz (allt annat skärs brant bort så kan du nog fixa det hur lätt som helst.. Lite kompressor på det hela hjälpet nog till också.. 😉

Posted (edited)
Tjena!

Jag behöver en VST effekt eller dylikt för att få Comradio effekt (ljud som efterliknar en comradio)? Är det någon som har något bra tips på vad jag kan skaffa för detta ändamål?

Mvh

/pelle

http://www.kvraudio.com/get/2083.html

SPACEMAN! 🙂 Funkar skitfint för mig!

Stäng av squelch och sätt så att den brusar till hårt ibland istället, annars låter det rymdfarkost!

Jag tror att den löser det hela väldigt enkelt för Dig! Det gjorde den för mig! 🙂

Peace Out!

EDIT: Jag tror att det ska vara just SQUELCH som ska vara intryckt för att det ska brusa till sådär comradioaktigt!

MY BAD!

Edited by Emo Niobic
Posted
Tack för tipset! Den såg kul ut 😏

Ajjemensan!

Greppa mikrofonen och skapa egna stämmningsfulla rymdkonversationer!

Räddningen i många fall för mig! 😄