Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skall införskaffa ny hårddisk men har bara tråkiga erfarenheter av de ja haft (vet ej märken) då de har krashat, 3-4 st.

Har ni tips på Hårddiskar för HD-inspelning, storlek: 40gb och uppåt. Självklart är det den stabilaste hårddisken jag efterfrågar. orkar inte med fler krasher.

datorn är stationär.

//

Fremen

Annons
Postat (redigerat)

Seagate är bra - som Claes säger.

Själv brukar jag bygga med Maxtor i första hand, de har faktiskt en disk som skall vara tystare än Seagate t o m fast Segate brukar köpas bland annat för att de är tysta. Och de är driftssäkra med bra garantier (fem år) om man köper rätt modell, liksom Seagate.

Varning för Hitachi (före detta IBM...)!

Och till sist

En så liten hårddisk som 40 GB lär du knappast få tag på någon annanstans än på museum eller soptippen... 🙂

Köp minst 300 GB. De största "standarddiskarna" ligger på 750 GB idag...

Redigerat av Violiner
Postat

Jepp, f.d. IBM är farliga, jag har haft två sådana som kraschat.

Deskstarserien var det om jag inte minns fel. Den verkar finnas kvar på marknaden, men förhoppningsvis är de bra mycket bättre än de förra. Håll dig borta från dem ändå!

Hårddiskar har blivit så billiga senaste åren, nu kan man få 2x320Gb-diskar för under 2000 kr, frakt inkluderat, och det räcker hur lång tid som helst.

Själv har jag både Seagate och Western Digital, de har funkat utmärkt.

Skulle jag köpt nu hade det blivit Seagate för hela slanten, antagligen någon 10k-rpm:are om jag känt mig rik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.