Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har för tillfället möjligheten att skaffa en Milab DC96B. Den har inget stort membran men många gilalr den. I och med att jag inte har så många andra "större" kondensatormickar (studio projects b1) så är det väl mest tänkt att den skulle vara min främsta sångmick!

Funkar det fortfarande lika bra med att ha den till sång (som så många säger den är bra till) eller är den mest bra till sångpålägg och andra saker? Hoppas ni förstår frågan.

Jag menar, vad är annars vitsen med att ha "stormembranare" som standard till sång? Hade också tänkt mig köpa en AKG V69 också. Hade dessa kompletterat varandra bra rent ljudmässigt tror ni?

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Häng inte upp dig så mycket på storleken.

Postat

Det beror ju på vilken färgning man vill ha.

Generellt så brusar småmembranare mer än stormembranare på grund av just storleken - men sedan beror det på mycket annat i konstruktionen också...

Låter det bra så låter det bra, helt enkelt... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.